Project/Area Number |
15H02632
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
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Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 海外学術 |
Research Field |
Civil engineering project/Traffic engineering
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Research Institution | Tokyo Institute of Technology |
Principal Investigator |
YAI TETSUO 東京工業大学, 環境・社会理工学院, 教授 (10182289)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
齋藤 潮 東京工業大学, 環境・社会理工学院, 教授 (30162184)
川崎 智也 東京工業大学, 環境・社会理工学院, 助教 (30705702)
坂野 達郎 東京工業大学, 環境・社会理工学院, 教授 (40196077)
室町 泰徳 東京工業大学, 環境・社会理工学院, 准教授 (40251350)
福田 大輔 東京工業大学, 環境・社会理工学院, 准教授 (70334539)
中西 航 東京工業大学, 環境・社会理工学院, 助教 (70735456)
朝倉 康夫 東京工業大学, 環境・社会理工学院, 教授 (80144319)
中道 久美子 東京工業大学, 環境・社会理工学院, 特定准教授 (80599118)
寺井 清寿 東京工業大学, 科学技術創成研究院, 特任教授 (80751247)
花岡 伸也 東京工業大学, 環境・社会理工学院, 教授 (90467027)
代田 孝広 東京工業大学, 科学技術創成研究院, 特任助教 (10751290)
鈴木 美緒 東京工業大学, 環境・社会理工学院, 助教 (20573926)
日下部 貴彦 東京工業大学, 理工学研究科, 助教 (80604610)
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Project Period (FY) |
2015-04-01 – 2019-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2018)
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Budget Amount *help |
¥39,520,000 (Direct Cost: ¥30,400,000、Indirect Cost: ¥9,120,000)
Fiscal Year 2018: ¥9,750,000 (Direct Cost: ¥7,500,000、Indirect Cost: ¥2,250,000)
Fiscal Year 2017: ¥6,500,000 (Direct Cost: ¥5,000,000、Indirect Cost: ¥1,500,000)
Fiscal Year 2016: ¥13,130,000 (Direct Cost: ¥10,100,000、Indirect Cost: ¥3,030,000)
Fiscal Year 2015: ¥10,140,000 (Direct Cost: ¥7,800,000、Indirect Cost: ¥2,340,000)
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Keywords | LAMAT / パラトランジット / 都市交通計画 / 開発途上国 / ライドシェアリング / ライドヘイリングアプリ / EV / 次世代交通 / 公共交通 / アジア開発途上国 / 交通計画 / 交通調査 / ガバナンス構造 / 次世代交通システム / 東南アジア |
Outline of Final Research Achievements |
Paratransit, which is a transportation system rooted in the region, has been redefined under the name LAMAT (Locally Adapted, Modified and Advanced Transport). Together with researchers from Vietnam, Philippines, Cambodia, Indonesia, Thailand, and Sri Lanka, we conducted a comprehensive survey of medium-sized cities in Asian countries, including users, drivers, unions, and governments. Then, we clarified the uniqueness and generality of LAMAT, and developed a planning analytical tool to evaluate LAMAT's plans and projects.In addition, by experimenting some results in the model area, we obtained useful results to promote planning and projects in which LAMAT and the next-generation transportation system harmonize.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
アジア諸国でみられるパラトランジットは,それぞれの地域で固有の移動手段として定着しているが,近年の予約アプリや電気自動車の普及等によってその形態やシステムを急速に変えつつある.本研究では,このようなパラトランジットを,①LAMATという名称で肯定的に再定義し,②アジア中規模都市を対象に近年の変化を総合的に調査して体系的に示し,③同時に観測・データ収集方法,需要分析方法,ドライバーや組合など運営側のモデル化を進めたことから学術的にも意義が高く,また④今後のLAMATの都市交通としての持続性を研究成果を総合して考察した点で社会的意義も大きいと考える.
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