Project/Area Number |
15H05708
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (S)
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Allocation Type | Single-year Grants |
Research Field |
Information network
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Research Institution | Kyushu University |
Principal Investigator |
FUKUDA Akira 九州大学, システム情報科学研究院, 教授 (80165282)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
久住 憲嗣 九州大学, システムLSI研究センター, 准教授 (10380685)
石田 繁巳 九州大学, システム情報科学研究院, 助教 (10724388)
峯 恒憲 九州大学, システム情報科学研究院, 准教授 (30243851)
荒川 豊 九州大学, システム情報科学研究院, 教授 (30424203)
金子 邦彦 福山大学, 工学部, 教授 (50274494)
中西 恒夫 福岡大学, 工学部, 教授 (70311785)
田頭 茂明 関西大学, 総合情報学部, 教授 (70332806)
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Project Period (FY) |
2015-05-29 – 2020-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2019)
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Budget Amount *help |
¥199,680,000 (Direct Cost: ¥153,600,000、Indirect Cost: ¥46,080,000)
Fiscal Year 2019: ¥36,790,000 (Direct Cost: ¥28,300,000、Indirect Cost: ¥8,490,000)
Fiscal Year 2018: ¥38,220,000 (Direct Cost: ¥29,400,000、Indirect Cost: ¥8,820,000)
Fiscal Year 2017: ¥45,370,000 (Direct Cost: ¥34,900,000、Indirect Cost: ¥10,470,000)
Fiscal Year 2016: ¥43,680,000 (Direct Cost: ¥33,600,000、Indirect Cost: ¥10,080,000)
Fiscal Year 2015: ¥35,620,000 (Direct Cost: ¥27,400,000、Indirect Cost: ¥8,220,000)
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Keywords | サービス構築基盤技術 / ライフサイクル指向 |
Outline of Final Research Achievements |
The purpose of this research project is to build an information platform for sustainable smart mobility and to research and develop basic technologies using it. In order to make it sustainable, the project expands the process that had been used up until now from design- construction to operation, and applies a so-called life-cycle-oriented development process that feeds back from operation to development. The summary of publications of this project is as 40 journals including 5 international co-authored papers, 123 international conferences, 30 awards, and 2 TV appearances.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
本研究プロジェクトの遂行により,急速に変化しているスマートモビリティに関してこれまで欠落していた情報工学の観点から見直した情報基盤プラットフォームを確立できる.成果として,とくにマルチモーダルおよび複数の小さなサービスを緩やかに結合できるマイクロサービスアーキテクチャを導入し柔軟なアーキテクチャを提案した.また開発/運用プロセスにおいて生じる不確実性を考慮した開発プロセスを開発した.さらに要素技術においては,とくに車両検出技術ではコストを従来技術より約1/100に軽減できる安価な技術を開発した.これらにより次世代のスマートモビリティのプラットフォーム技術を確立し,その社会的意義は計り知れない.
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Assessment Rating |
Verification Result (Rating)
A
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Assessment Rating |
Result (Rating)
A: Progress in the research is steadily towards the initial goal. Expected research results are expected.
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