A Comparative Studies of Asian Westernized Paintings--From the viewpoint of Geometry of Art
Project/Area Number |
15K02145
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Research Field |
Fine art history
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Research Institution | Mejiro University |
Principal Investigator |
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Project Period (FY) |
2015-04-01 – 2019-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2018)
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Budget Amount *help |
¥3,900,000 (Direct Cost: ¥3,000,000、Indirect Cost: ¥900,000)
Fiscal Year 2018: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2017: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2016: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2015: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
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Keywords | グローバル / 比較研究 / 文化移動 / 洋風画 / 東西美術 / 邂逅 / 往来 / 中国 / インド / ビオンボ / 西洋銅版画 / 東西融合形 / インド洋風画 / ムガール帝国 / アクバル帝 / ジャハーンギール帝 / シャー・ジャハーン帝 / 宗教的寛容 / グローバル文化 / サファヴィー朝 / 美術地理学 / ペルシャ / グローバル化 / 文化変容 / データベース |
Outline of Final Research Achievements |
It has been confirmed that the mutual artistic relationship between Europe and Asia was firstly caused by the Christian policy of expansion after the counter reformation in Europe. Persia and India, among the Asian countries, where mainly the court and the courtiers had a close contact with Europe, accepted European art seriously, though thier interest in it drastically fell back soon after their relationship with Europe became weak. As to Japan, easpecially after the prohibition of Christianity by the Tokugawa Shogunate, non-Christian subjects and European style of art intrigued only a part of painters outside the court, who produced a unique style unifying the European and Japanese, which would offer a basic knowledge and technique of Western culture and art in the Meiji period.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
近世アジアにおいて展開した洋風画については、ヨーロッパとアジアの個別の国の間、という切り口では従来も研究が進められてきている。このたびは、それらアジアの個別の国における西洋美術の受容の様態を相互に比較研究することにより、新たに、各国の洋風画事情の特徴をより鮮明に把握できるようになった。「影響」という言葉一つで括るにはあまりに多様なその受容の様態を詳細に観察・分析すると、グローバル時代の文化伝播を、近世のみならず、さらにグローバル化の進んだ現代においても、ヨーロッパ・アジアという大雑把なくくりで考察することの危うさが鮮明となってくる。歴史と価値の多様性に重きを置いた思考が求められている。
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Report
(5 results)
Research Products
(15 results)