Analysis of Acquisition Process of Academic and Japanese Supporting University Education and its Lubrik
Project/Area Number |
15K02647
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Research Field |
Japanese language education
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Research Institution | Ryukoku University |
Principal Investigator |
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
大島 弥生 東京海洋大学, 学術研究院, 教授 (90293092)
佐藤 正則 山野美容芸術短期大学, その他部局等, 講師 (50647964)
小笠 恵美子 昭和音楽大学, 音楽学部, 講師 (10827702)
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Research Collaborator |
TAKE Kazumi
ITO Natsumi
MIYO Jumpei
KADOKURA Masami
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Project Period (FY) |
2015-04-01 – 2019-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2018)
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Budget Amount *help |
¥3,770,000 (Direct Cost: ¥2,900,000、Indirect Cost: ¥870,000)
Fiscal Year 2018: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2017: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2016: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2015: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
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Keywords | アカデミック・ジャパニーズ / アーカイブス / ルーブリック / 評価観点 / ライティング / 読解 / 評価項目 / ピア・ラーニング / タグ / キーワード |
Outline of Final Research Achievements |
The purpose of this research is to create an archive Research Reports of Academic Japanese education and practical research in related areas. In addition, using those archives, we extracted evaluative Rubrics, which serve as indicators for acquiring Academic Japanese skills.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
アカデミック・ジャパニーズ実践のアーカイブス構築、読解、ライティングにおける評価観点等を公開することで、世界中にいるアカデミック・ジャパニーズ実践者がこれらを利用し、多様化している日本語学習の評価に応用できると考えられる。さらに、アカデミック・ジャパニーズ教育と隣接領域にある実践(初年次教育、高大連携等)においても寄与できると考えられる。
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Report
(6 results)
Research Products
(23 results)