the Impact of the Panama Canal Expansion on Global Trade and Logistics
Project/Area Number |
15K03726
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Research Field |
Commerce
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Research Institution | Kyushu University |
Principal Investigator |
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Research Collaborator |
Bazan Oscar Planning and Business Development en Canal de Panamá, Executive Vice President
Barnett Ruben パナマ日本大使館, 経済担当
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Project Period (FY) |
2015-04-01 – 2019-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2018)
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Budget Amount *help |
¥4,420,000 (Direct Cost: ¥3,400,000、Indirect Cost: ¥1,020,000)
Fiscal Year 2017: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2016: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Fiscal Year 2015: ¥1,690,000 (Direct Cost: ¥1,300,000、Indirect Cost: ¥390,000)
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Keywords | パナマ運河 / 国際物流 / サプライチェーン・マネジメント / ハブアンドスポークシステム / サプライ・チェーン / 貿易 / 国際物流の変化 / 国際トレード / 輸送システムの変革 / ハブ・アンド・スポークシステム / ロジスティクス / ハブ&スポーク / インフラストラクチャー / 中南米貿易 / 港湾開発 / 貿易促進 / ハブ・アンド・スポーク |
Outline of Final Research Achievements |
The main focus of my research is the impact of the Panama Canal Expansion on Global Trade and Logistics. Since expansion of the Panama Canal was completed in June 26, 2016, larger merchant ships with three times capacity of conventional Panamax size containership, and others such as LNG carriers which have never passed the canal due to size limitation, are now able to go through the canal. Through various hearings to stakeholders in Panama and outside, expansion of the canal along with enlargement of logistics infrastructure such as container ports, RO-RO terminal, LNG terminal and TPP Agreement would encourage the growth of trade between Latin American countries and other regions in a long run.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
1914年の開通以来、パナマ運河はスエズ運河と共に、アジアと北米・中南米東岸、欧州と北米・中南米西岸を結ぶ国際物流の大動脈であった。一方で、パナマックスサイズと呼ばれるパナマ運河を通行できる最大船型は、船舶の大きさと輸送量において大きな制約となっており、規模の経済性に問題があった。今回の拡張工事は、その点で大きな意味を持っており、さらにパナマを拠点とするハブアンドスポークシステムが構築されることで、域外との貿易促進に貢献することになる。 パナマ運河の拡張について、拡張効果の経済的な影響についての先行研究がないことと、貿易の可能性を実業界に訴求することから、学術的にも実務的な提言にもなっている。
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Report
(5 results)
Research Products
(13 results)