International research of social media as a global brand community
Project/Area Number |
15K03728
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Research Field |
Commerce
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Research Institution | Tokyo Metropolitan University |
Principal Investigator |
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Project Period (FY) |
2015-04-01 – 2020-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2019)
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Budget Amount *help |
¥4,550,000 (Direct Cost: ¥3,500,000、Indirect Cost: ¥1,050,000)
Fiscal Year 2018: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2017: ¥2,080,000 (Direct Cost: ¥1,600,000、Indirect Cost: ¥480,000)
Fiscal Year 2016: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2015: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
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Keywords | ブランドコミュニティ / ソーシャルメディア / マーケティング / ソーシャルメディア ・マーケティング / デジタル・マーケティング / インタラクティヴィティ |
Outline of Final Research Achievements |
The research focused on social media and conducted international research from the global brand community perspective. Previous brand community studies have considered activities to maintain these communities. As results of the analysis, social engagement is also occurring in social media, and differentiation and stratification are seen instead of a single community.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
本研究は、第一にソーシャルメディアという新しいメディアにおいてもブランドコミュニティ研究の知見を応用することができることを示した。第二に、ソーシャルメディア上のブランドコミュニティにおいても、旧来と同様のコミュニティの維持活動が生じることを示すとともに、こうした活動が単一のグローバルコミュニティの形成を困難にすることも示した。 このことは、実務的にも、ソーシャルメディア活用の方針を提示するとともに、戦略的なコミュニティ維持活動の具体的な方策を提示する。
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Report
(6 results)
Research Products
(9 results)