Brand Relationship Strategies and Consumer Responses
Project/Area Number |
15K03731
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Research Field |
Commerce
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Research Institution | Aoyama Gakuin University |
Principal Investigator |
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Project Period (FY) |
2015-04-01 – 2019-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2018)
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Budget Amount *help |
¥4,680,000 (Direct Cost: ¥3,600,000、Indirect Cost: ¥1,080,000)
Fiscal Year 2017: ¥260,000 (Direct Cost: ¥200,000、Indirect Cost: ¥60,000)
Fiscal Year 2016: ¥1,950,000 (Direct Cost: ¥1,500,000、Indirect Cost: ¥450,000)
Fiscal Year 2015: ¥2,470,000 (Direct Cost: ¥1,900,000、Indirect Cost: ¥570,000)
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Keywords | ブランド / リレーションシップ / 自己 / 愛着 / プロパティー / パートナーシップ / 関係性 / マーケティング |
Outline of Final Research Achievements |
In this project, we conducted activities to clarify how does companies brand relationship strategy affect consumers. Specifically, by clarifying what kind of brand experience consumers will have to feel the psychological connection between their self and the brand, we aimed to establish a framework that is the basis of the brand-relationship strategy. By combining literature research, interviews, surveys, we published three papers titled “The Property-Partner Model of Brand Relationships”, “Self-Brand Connections”, and “Some Aspects of Self-Brand Connections”.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
本研究は、マーケティング領域において研究者ならびに実務家に高い関心を抱かれているブランド・リレーションシップについて取り組んだものである。ブランド・リレーションシップ研究は2010年以降、数多く見られるようになったが、本研究のようにマーケティング戦略の基盤となることを目指して行われたものは少ない。また日本ではブランド・リレーションシップ研究そのものが少ない。このような現状と照らし合わせると、本研究は学術的にも実務的に貴重なものだと考えられる。
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Report
(5 results)
Research Products
(5 results)