International Comparative Study on Creative Management of Client Side
Project/Area Number |
15K03733
|
Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
|
Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Research Field |
Commerce
|
Research Institution | Tama Art University |
Principal Investigator |
SATO Tatsuro 多摩美術大学, 美術学部, 教授 (50611258)
|
Research Collaborator |
FUJII Makoto 多摩美術大学, 美術学部, 非常勤講師
|
Project Period (FY) |
2015-04-01 – 2018-03-31
|
Project Status |
Completed (Fiscal Year 2017)
|
Budget Amount *help |
¥3,770,000 (Direct Cost: ¥2,900,000、Indirect Cost: ¥870,000)
Fiscal Year 2017: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Fiscal Year 2016: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Fiscal Year 2015: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
|
Keywords | クリエイティブ・マネジメント / 広告クリエイティブ / デジタルシフト / ソーシャルシフト / クライアント / エージェンシー・リレーションシップ / 統合型マーケティング / コアコンテンツ / 広告主側 / 日米欧比較 / カンヌライオンズ / コアアイディア / デジタルメディアの台頭 / ソーシャルメディアの台頭 / マスメディアの凋落 / 広告主側のマネジメント / 広告クリエイティブの変化 / 広告主側の日欧米比較 |
Outline of Final Research Achievements |
The study shows us the difference between Western style of Creative Management and Japanese style of that from client side.We interviewed 11 managers from Western clients and did a survey by questionnaire for Japanese clients. For example, in Japan,"Agency Driven Integration"is common,but in US and Europe,"Client Driven Integration" is more popular. These knowledge can be hints for Japanese clients in terms of Creative Management.
|
Report
(4 results)
Research Products
(16 results)