Psychological Support for LGBTQ+ Students and Comparison among Asian Countries
Project/Area Number |
15K04129
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Research Field |
Clinical psychology
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Research Institution | Naruto University of Education |
Principal Investigator |
Kasai Makiko 鳴門教育大学, 大学院学校教育研究科, 教授 (70294733)
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Research Collaborator |
Bang Keeyeon Cyber University of Korea
Hung Chiao Asia University
Rooney S. Craig University of Missouri
OKAHASHI Yoko 高知県スクールカウンセラー
ITO Ruriko 愛媛県スクールカウンセラー
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Project Period (FY) |
2015-04-01 – 2019-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2018)
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Budget Amount *help |
¥4,550,000 (Direct Cost: ¥3,500,000、Indirect Cost: ¥1,050,000)
Fiscal Year 2018: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Fiscal Year 2017: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2016: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2015: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
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Keywords | セクシュアルマイノリティ / LGBTQ / 性の多様性 / 学校教育 / 心理的支援 / 地域支援 / 児童生徒 / カウンセラー / セクシュアル・マイノリティ / 教職員 / アジア / ヨーロッパ / 生徒 / LGBT / 学校 / 台湾 / 香港 / 臨床心理学 / アジア諸国 / 教員 / 意識変容 |
Outline of Final Research Achievements |
The purposes of this project were 1) developing an effective program for teachers and counselors to support LGBTQ+ students and evaluating its effectiveness, and 2) investigating current issues and facing problems for LGBTQ+ in Asian countries. We developed a new program for teachers and counselors based on “LGB Sensitive and Affirmative Counselor Training Program” (Kasai & Okahashi, 2011; Kasai, 2010). First, we developed a program including Transgender and Queer (Odo & Kasai, 2017) and a program for preschool teachers (Motoki & Kasai, 2019). We also made a leaflet and handbook explaining LGBTQ+ issues and how to support students at each school. We interviewed several professionals and LGBTQ+ individuals in Korea and Taiwan asking historical background, present issues, and same-sex marriage.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
セクシュアル・マイノリティに関する研究に関しては、性的指向や性別違和に気づき始め悩み始める思春期に大半の時間を過ごす学校現場の教職員への情報提供、支援方法などは、本研究代表者が行っているもの以外、存在しなかった。そのため、教職員の LGBTQに関する啓発的訓練の方法を開発することは、教育分野において独創的で意義のあるものであった。また、日本やアジア諸国の LGBTQに関する現状・問題を国際社会に発信することは、西欧の性に対する考え方・見方をそのまま取り入れるのではなく、文化に根差した国際的な研究を発展させることが可能となった。
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Report
(5 results)
Research Products
(35 results)