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Study on diversification of sales channels and relations between channels in vegetable production areas in China

Research Project

Project/Area Number 15K07608
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Research Field Agricultural science in management and economy
Research InstitutionKobe University

Principal Investigator

ONO Masayuki  神戸大学, 農学研究科, 教授 (90224279)

Research Collaborator AN Yufa  中国農業大学, 経済管理学院, 教授
SUI Shuyan  青島農業大学, 合作社学院, 講師
QU Qianqian  神戸大学, 大学院農学研究科, 大学院生
NI Ying  神戸大学, 大学院農学研究科, 大学院生
JI Huijie  神戸大学, 大学院農学研究科, 大学院生
Project Period (FY) 2015-04-01 – 2018-03-31
Project Status Completed (Fiscal Year 2017)
Budget Amount *help
¥4,810,000 (Direct Cost: ¥3,700,000、Indirect Cost: ¥1,110,000)
Fiscal Year 2017: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Fiscal Year 2016: ¥1,690,000 (Direct Cost: ¥1,300,000、Indirect Cost: ¥390,000)
Fiscal Year 2015: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Keywords中国 / 農産物産地流通 / 販売チャネル / 産地卸売市場 / 農民専業合作社 / 農産物加工・販売企業 / 垂直的マーケティングシステム / 野菜産地 / 多層化 / 中国野菜産地 / 産地流通 / 販売チャネル多層化 / チャネル関関係 / 卸売市場 / 加工・販売企業 / チャネル間関係 / 野菜加工・販売企業
Outline of Final Research Achievements

In this research, we aimed to clarify the state of the agricultural product distribution agency in China, and also to clarify the form of the current agricultural product distribution system by analyzing the relation between the production area and the consumption area.
As a result, the following points were clarified. Firstly, the wholesale market of the production area is still the main marketing channel in agricultural production origin. Secondly, there were cases where direct sales were carried out in the wholesale market of the consuming area among farmer's special cooperatives. However, the project was instable due to the fact that the cooperative company bears the risk of sales. Third, there were cases in which companies that produce agricultural products directly sell to consumers through e-commerce, a new marketing channel. As described above, although the distribution of agricultural products is diversified, distribution through wholesale markets is still a central channel.

Report

(4 results)
  • 2017 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2016 Research-status Report
  • 2015 Research-status Report
  • Research Products

    (11 results)

All 2017 2016 2015

All Journal Article (2 results) (of which Peer Reviewed: 2 results,  Acknowledgement Compliant: 1 results) Presentation (9 results)

  • [Journal Article] 中国緑茶産地における茶園使用権の取得による茶加工販売企業の展開―河南省信陽市GY社を事例として―2017

    • Author(s)
      瞿 倩倩・小野雅之
    • Journal Title

      農業経済研究

      Volume: 89 Pages: 220-225

    • NAID

      130007692348

    • Related Report
      2017 Annual Research Report
    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] 中国銘柄茶産地における茶企業のブランド構築の特徴-河南省信陽市Aしゃを事例として-2016

    • Author(s)
      瞿 倩倩・小野雅之
    • Journal Title

      農業経済研究

      Volume: 87 Pages: 382-387

    • Related Report
      2015 Research-status Report
    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
  • [Presentation] 中国茶産地における茶園使用権の移転による茶加工企業の展開-河南省信陽市GY社を事例として-2017

    • Author(s)
      瞿倩倩・小野雅之
    • Organizer
      日本農業経済学会
    • Place of Presentation
      千葉大学園芸学部
    • Year and Date
      2017-03-29
    • Related Report
      2016 Research-status Report
  • [Presentation] 中国における生姜卸売市場の性格と役割-山東省・昌邑市生姜産地を事例として-2017

    • Author(s)
      倪瑩・小野雅之
    • Organizer
      日本農業経済学会
    • Place of Presentation
      千葉大学園芸学部
    • Year and Date
      2017-03-29
    • Related Report
      2016 Research-status Report
  • [Presentation] 中国茶産地における消費者の茶消費行動の特徴-河南省信陽市でのアンケート調査結果から-2017

    • Author(s)
      瞿 倩倩・小野雅之
    • Organizer
      日本農業市場学会
    • Related Report
      2017 Annual Research Report
  • [Presentation] 中国における農民専業合作社による消費地卸売市場での販売実態と意義-山東省莱西市ニンジン専業合作社を事例として-2017

    • Author(s)
      倪瑩・紀慧潔・小野雅之
    • Organizer
      日本農業市場学会
    • Related Report
      2017 Annual Research Report
  • [Presentation] 中国における土地流動化による大規模経営茶農の展開-河南省信陽市L氏を事例として-2017

    • Author(s)
      瞿倩倩・小野雅之
    • Organizer
      地域農林経済学会
    • Related Report
      2017 Annual Research Report
  • [Presentation] 中国におけるSNSを利用した生鮮農産物Eコマースの実態と課題-山東省青島市の有機農産物生産・販売企業B社を事例として-2017

    • Author(s)
      紀慧潔・小野雅之
    • Organizer
      地域農林経済学会
    • Related Report
      2017 Annual Research Report
  • [Presentation] 中国茶産業における垂直統合の進展と特徴-河南省信陽市を事例として-2016

    • Author(s)
      瞿倩倩・小野雅之
    • Organizer
      日本農業市場学会
    • Place of Presentation
      徳島大学常三島キャンパス
    • Year and Date
      2016-07-03
    • Related Report
      2016 Research-status Report
  • [Presentation] 中国における青果物中継卸売市場業者の取引実態と流通機能-山東省博発果品批発市場の事例から-2015

    • Author(s)
      王 孟禹・小野雅之
    • Organizer
      日本農業市場学会
    • Place of Presentation
      宇都宮大学(栃木県・宇都宮市)
    • Year and Date
      2015-06-28
    • Related Report
      2015 Research-status Report
  • [Presentation] 中国銘柄茶産地における農民専業合作社による前方統合の進展と特徴-河南省信陽市両潭茶葉合作社を事例として-2015

    • Author(s)
      瞿 倩倩・小野雅之
    • Organizer
      日本農業市場学会
    • Place of Presentation
      宇都宮大学(栃木県・宇都宮市)
    • Year and Date
      2015-06-28
    • Related Report
      2015 Research-status Report

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Published: 2015-04-16   Modified: 2019-03-29  

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