Project/Area Number |
16H03751
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
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Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Research Field |
Experimental psychology
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Research Institution | Kyushu University |
Principal Investigator |
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
松田 哲也 玉川大学, 脳科学研究所, 教授 (30384720)
小林 俊輔 福島県立医科大学, 医学部, 講師 (30579272)
高橋 宗良 玉川大学, 脳科学研究所, 特任准教授 (70407683)
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Project Period (FY) |
2016-04-01 – 2019-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2019)
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Budget Amount *help |
¥17,680,000 (Direct Cost: ¥13,600,000、Indirect Cost: ¥4,080,000)
Fiscal Year 2018: ¥4,420,000 (Direct Cost: ¥3,400,000、Indirect Cost: ¥1,020,000)
Fiscal Year 2017: ¥4,550,000 (Direct Cost: ¥3,500,000、Indirect Cost: ¥1,050,000)
Fiscal Year 2016: ¥8,710,000 (Direct Cost: ¥6,700,000、Indirect Cost: ¥2,010,000)
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Keywords | 視覚的注意 / 意思決定 / 選好形成 / 眼球運動 / 情報統合 / コミットメント / 審議処理 / 二価 / Visual attention / Gaze duration / Value / Decision making / 視覚性の注意 / 行動心理学 / 臨床神経心理学 / visual attention / viewing time / evaluation / decision making / 覚的注意 / 評価の意思決定 / 視覚選択的注意 / 価値 / fMRI / パーキンソン病 |
Outline of Final Research Achievements |
In real life, whenever we try to choose something we like, we naturally check the relevant information. Traditionally, it has been thought that the more we look at something, the more we tend to develop a preference for it. In short, viewing leads to liking. However, in cognitive science, attention is often discussed as type of function for information integration. Thus, there were two alternative theories: a choice-commitment hypothesis, which claims that viewing leads to liking, and a information-integration hypothesis, which claims that viewing leads to increase of memory representation and perceptual detail, but not necessarily more liking. In a series of studies, we found consistent evidence for the information-integration hypothesis. Viewing leads to more information, especially under uncertainty or doubt, when people don't know right away whether they like what they see. But, longer viewing does not always lead to more liking, just better knowledge about the items in focus.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
私たちの主な発見は、より長い視聴は、好みの増加ではなく、不確実性と疑いに関連していることです。 これは、意思決定における視覚的注意の役割に関する理論に根本的な変化をもたらします。 公共コミュニケーション、マスメディアポリシー、広告などの幅広い用途があります。 コミュニケーションの頻度と量は十分ではありません。 品質はプラスの効果にとって重要です。より具体的には、コミュニケーションの頻度の増加は、実際には逆効果をもたらし、不満や嫌悪につながる可能性があることを認識することが重要です。 あらゆる形態のパブリックコミュニケーションでは、情報統合の性質を考慮することが不可欠です。
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