Built-In Self Diagnosis for Functional Safety Assurance
Project/Area Number |
16K00074
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Research Field |
Computer system
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Research Institution | Ehime University |
Principal Investigator |
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
大竹 哲史 大分大学, 理工学部, 教授 (20314528)
樋上 喜信 愛媛大学, 理工学研究科(工学系), 教授 (40304654)
王 森レイ 愛媛大学, 理工学研究科(工学系), 講師 (90735581)
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Project Period (FY) |
2016-04-01 – 2019-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2018)
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Budget Amount *help |
¥3,900,000 (Direct Cost: ¥3,000,000、Indirect Cost: ¥900,000)
Fiscal Year 2018: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Fiscal Year 2017: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2016: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
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Keywords | 故障検査 / 組込み自己診断 / 組込み自己テスト / 機能安全 / 組込み自己診断法 / LSIのテスト / 先進自動運転 / 故障診断 / 先進運転支援システム / 計算機システム / ディペンダブル・コンピューティング |
Outline of Final Research Achievements |
In order to ensure the reliability of the functional safety standard compliant system (ISO26262 standard) in the advanced driver assistance system (ADAS), we propose a new technique named Fault-Detection-Strengthened method that is applied to the multi-cycle test under the built-in self-test at the time of power on and standby. We also propose the Built-In for Self Diagnosis (BISD). Specifically, we propose the multi-cycle test method that introduces intermediate observation with the Fault-Detection-Strengthened flip-flops. We also developed a mechanism for BISD that is directed to the identification of delay failures due to field degradation. The proposed mechanism performs the delay fault diagnostic test while generating the expected signature dynamically without having the expected signature generated in advance in the memory.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
本研究の成果は,先進運転支援システムなどの次世代システムの機能安全レベルの向上に対して意義がある。具体的には,車載集積回路におけるテスト時間の制約および組込み自己診断機構の付加回路面積の制約を満たして,故障検出率並びに故障診断分解能を向上できる仕組みを提案したことである。この研究の社会的な意義は,次世代システムの機能安全技術のための基盤を確立できたことである。また,研究成果の学術的な意義は,世界的にも競争的な研究領域であるが,提案手法の新規性並び有効性が高く評価されたので,本研究の成果が当該分野で最も権威のある論文誌に採録されたことである。
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Report
(4 results)
Research Products
(23 results)