Multiprofesssional collaboration to develop outcome assessment through common rubric
Project/Area Number |
16K01074
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Research Field |
Educational technology
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Research Institution | Health Sciences University of Hokkaido |
Principal Investigator |
Tsukamoto Yoko 北海道医療大学, 看護福祉学部, 教授 (20405674)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
伊藤 一 小樽商科大学, 商学部, 教授 (10241415)
小松川 浩 千歳科学技術大学, 理工学部, 教授 (10305956)
寺本 孝司 室蘭工業大学, 大学院工学研究科, 教授 (40252605)
相馬 仁 札幌医科大学, 医療人育成センター, 教授 (70226702)
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Research Collaborator |
Ishizumi Reika
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Project Period (FY) |
2016-04-01 – 2019-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2018)
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Budget Amount *help |
¥4,550,000 (Direct Cost: ¥3,500,000、Indirect Cost: ¥1,050,000)
Fiscal Year 2018: ¥2,080,000 (Direct Cost: ¥1,600,000、Indirect Cost: ¥480,000)
Fiscal Year 2017: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2016: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
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Keywords | 異分野連携 / 大学院教育 / ルーブリック / 地域課題 / 高度職業人 / 大学院ジェネリックスキル / 地域活性化 / 人材育成 / 教育プログラム評価 / 高度職業専門人育成 / 異分野大学院連携 / 高度専門職業人 / アウトカム |
Outline of Final Research Achievements |
This reseach was focused on collaboration of different speciality area, healthcare, information technology, business, and engineering to solve community issues where the resource were scarce. A curriculum was developed for graduate studets majoring differenct subjects to develop generic skills required as an advanced professional. The generic sills are including; communication,facilitation, leadership, and problem solving skills. We also created Rubruic to evaluate each skills and examined the validity and reliability. It was possible to examined the relaiability of the rubric, however, the vailidity of the ruburic requires to observe long term outcome.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
大学院教育における基盤となる能力の評価指標の整理:コモンルーブリックを異分野の5大学連携協働で作成することにより、視野の広い評価指標の作成が可能となった。また、大学院教育の質向上が行うことができ、 ① 評価指標を整理することで、学生の到達度を客観的に評価することができ、その結果を振り返ることで、プログラムの継続的改善が可能となった。② 5大学の教員が協働で評価指標等を作成するプロセスで、異分野の教員が交流することで、幅広い教育力の向上ができた。
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Report
(4 results)
Research Products
(1 results)