A Comparative Case Study: Pedagogical, Practical, and Policy Impacts of OER on Higher Education
Project/Area Number |
16K01127
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Research Field |
Educational technology
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Research Institution | International Christian University |
Principal Investigator |
Jung Insung 国際基督教大学, 教養学部, 教授 (90372929)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
佐々木 輝美 獨協大学, 外国語学部, 教授 (70235258)
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Research Collaborator |
Shigeta Katsusuke Hokkaido University
Kudo Masayuki Fuji Women's University
Rha Ilju Seoul National University
Lee Jihyun Seoul National University
Harris Phillip AECT
Klopfer Eric MIT
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Project Period (FY) |
2016-04-01 – 2019-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2018)
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Budget Amount *help |
¥4,550,000 (Direct Cost: ¥3,500,000、Indirect Cost: ¥1,050,000)
Fiscal Year 2018: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Fiscal Year 2017: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Fiscal Year 2016: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
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Keywords | OER / OERの影響 / 高等教育 / MOOC / MOOCの影響 / KASA(知識、態度、技能、意欲) / 学習成果 |
Outline of Final Research Achievements |
The 3yr (from 2016 to 2018) research was to investigate impacts of uses of Massive Open Online Courses (MOOCs) on knowledge, attitudes, skills and aspirations (KASA) in students; and to identify practical and policy impacts of open educational resources (OER) use with university educators, from a cross-cultural perspective involving Japan, Korea and the USA.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
これら3年間の研究成果として、4本の論文を執筆することができた。1点目の論文は、OER採用の文献レビューに関するものであり、2本目の論文はMOOCが大学生の知識・態度・スキル・意欲(KASA)に与える影響に関するものであり、そして3本目の論文は大学教員のOER採用と教育政策への示唆に関するものであり、これら2つの論文は国際的なジャーナルでの掲載論文としてすでに採択されており、2019年度中に出版される予定である。最後の4本目の論文は、日本人大学教員のOER利用実態、およびと教育的・政策的示唆に関するものであり、日本の教育メディア系の研究誌によって査読が進められている。
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Report
(4 results)
Research Products
(16 results)