Results of a ball game teaching program intended to help students improve and acquire knowledge of physocal fitness
Project/Area Number |
16K01634
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Research Field |
Developmental mechanisms and the body works
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Research Institution | Kanazawa Medical University |
Principal Investigator |
TSUDA Ryosuke 金沢医科大学, 一般教育機構, 准教授 (80466648)
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Project Period (FY) |
2016-04-01 – 2019-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2018)
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Budget Amount *help |
¥4,550,000 (Direct Cost: ¥3,500,000、Indirect Cost: ¥1,050,000)
Fiscal Year 2018: ¥260,000 (Direct Cost: ¥200,000、Indirect Cost: ¥60,000)
Fiscal Year 2017: ¥2,860,000 (Direct Cost: ¥2,200,000、Indirect Cost: ¥660,000)
Fiscal Year 2016: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
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Keywords | 体力づくり / 教科体育 / スポーツ領域 / 球技 / ゴール型球技 / サッカー / 体育科教育 |
Outline of Final Research Achievements |
The purpose of this study was to examine the validity of a soccer teaching program designed to help students improve both individual physical fitness and their attitude towards it, as well as gaining basic understanding. As a result, this soccer teaching program improved physical fitness levels, knowledge and attitude toward physical fitness among the participating subjects.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
教科体育のスポーツ・ダンス領域では,技能の向上に結びつく方向で体力を高めることの必要性が指摘されている(中教審,2008).また,球技では体力向上のみでなく,技術と関連して高まる体力について理解させることが求められている(文科省,2008).これらのことから,本研究では体力向上や体力に関する知識の理解を意図した球技の指導計画を作成し,その有効性を検証した.その結果,単元を通して体力づくりに配慮した一連の活動を繰り返し行うことにより,体力向上のみでなく関連して高まる体力の理解を図ることができた.本研究の成果は,指導現場における授業づくりのための新しい視点となるものと考えられる.
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Report
(4 results)
Research Products
(3 results)