Project/Area Number |
16K01989
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Research Field |
Area studies
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Research Institution | Kagawa University |
Principal Investigator |
KATO MIHOKO 香川大学, 経済学部, 教授 (60453247)
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Project Period (FY) |
2016-04-01 – 2019-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2018)
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Budget Amount *help |
¥2,990,000 (Direct Cost: ¥2,300,000、Indirect Cost: ¥690,000)
Fiscal Year 2018: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2017: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2016: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
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Keywords | 連邦補助金 / アメリカ / 政府間財政関係 / 道路政策 / 財政学 / アメリカ研究 / 政府間補助金 |
Outline of Final Research Achievements |
The purpose of this research project is, in order to find the concept and mechanism of decentralized system in the American society, to analyze the Highway Federal-aid scheme upon the process of upgrading transformation infrastructure under the Globalization. Especially it is the most interesting that the leading “explanatory” projects by the leading state governments promote the federal government’s reform and restructuring the Highway Federal-aid. I studied the documents about the big projects in both Los Angeles, CA and Arlington, VA. Both projects are good examples of the decentralized relation between Federal Government and State Government.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
アメリカの政府間財政関係では、州・地方政府側のイニシアティブが主体であり、連邦政府の役割は州・地方政府レベルの政策の実現可能性と成果を高めるための補完的な支援を行うという位置づけにある。日本においても、地方レベルでの政策形成及び運用能力の向上が重要な課題となっており、アメリカの州・地方政府レベルにおける地域内の合意形成や成果評価の仕組みは、日本における地域システムを構築するためにも、大いに役立つと自負している。
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