Practical Study on Welfare-Art with new Index GAP
Project/Area Number |
16K02355
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Research Field |
Art at large
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Research Institution | Tochigi Prefectural Museum of Fine Arts |
Principal Investigator |
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Project Period (FY) |
2016-04-01 – 2020-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2019)
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Budget Amount *help |
¥4,160,000 (Direct Cost: ¥3,200,000、Indirect Cost: ¥960,000)
Fiscal Year 2018: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2017: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2016: ¥2,210,000 (Direct Cost: ¥1,700,000、Indirect Cost: ¥510,000)
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Keywords | ヨーゼフ・ボイス / アール・ブリュット / 芸術の贈与 / 芸術経済 / 芸術神話 / 市場の寡占 / 大衆市場 / 芸術の有用性 / 芸術経済学 / 市場 / 貧困 / 富裕層セクター / 厚生芸術 / 美術市場 / サバイバル / 社会彫刻 / 美術制度 / 芸術大学 / 文化制度 / サイバイバル / ミクロ経済学 / 芸術生産者 / 芸術消費者 / 顕示的消費 / アーティスト / 社会厚生 / ミクロ芸術 / マクロ芸術 / 少子高齢化 / ソーシャル・アーティスト / 芸術諸学 |
Outline of Final Research Achievements |
The art sector is established as hi-yield commodity in 21st century.Every artist does not enjoy this situation, but only a few successful artists can do.This study revealed the two structure are the same;differenciation between rich arttists and poor artists, and common riches and poors.this result is shred with the notion which H.abbing art economist named "artworld-oriented art". We offer the modificatin the conception "GAP"[Gross artistsProducts] into "GAP"[GreatArtistsProgram]. "GAP"is consist of analysis of the three "coyote" actions by Joseph Beuys;the first is "I like America, America likes me(1974)", the second is "Aus Berlin;Neues von Kojoten(1979)" and the third is "coyote 3" held in Tokyo,Japan.The study revealed the connected concepts among J.Beuys and Kenji Miyazawa the Japanese maerchen writer to showing us the "infantia" pre-verbal articulation and pre-human verbalization "Ö,Ö,Ö".
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
近代芸術と美術史と美学は、経済的価値とは異なる次元の芸術的価値があるという「神話」を再生産してきた。世界でも旺盛な芸術消費国である日本は、大衆マーケット的な芸術消費者と独占的な芸術所有者との差異を曖昧にしたまま開かれた芸術という観念と芸術消費を賛美してきた。 しかし芸術の独占的所有者と非所有者としての消費者との差異は、王侯貴族の時代と今日には構造的差異はない。共有財を装う所有者の卓越性が芸術の民主的再配分として非所有を欺いているのである。本研究は独占的所有者と鑑賞消費者に共有される芸術神話(幻想)を民主的に打ち砕き、「ソーシャル・アーティスト」という有用な新概念を社会に提起した。
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Report
(5 results)
Research Products
(30 results)