A Semantic Study on English Prepositions and a Homology Study on English and Japanese based on Error Analysis of Data Obtained through Cooporation between High School and University
Project/Area Number |
16K02761
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Research Field |
English linguistics
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Research Institution | Hosei University (2017-2019) Shinshu University (2016) |
Principal Investigator |
HANAZAKI MIKI 法政大学, 情報科学部, 教授 (80345727)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
花崎 一夫 信州大学, 学術研究院総合人間科学系, 准教授 (40319009)
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Project Period (FY) |
2016-04-01 – 2020-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2019)
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Budget Amount *help |
¥3,770,000 (Direct Cost: ¥2,900,000、Indirect Cost: ¥870,000)
Fiscal Year 2019: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Fiscal Year 2018: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2017: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2016: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
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Keywords | 認知意味論 / 日英語対称 / 前置詞 / 相同性研究 / 意味論 / 英語教材 / 相同性 / 高大連携 / 誤用分析 |
Outline of Final Research Achievements |
This study has conducted a “semantic” research on very “polysemous” prepositions, which are usually regarded mistakenly as “function” words, i.e., void of semantic meanings. The research has analyzed their idiomatic phrases, in order to provide a key to the homology studies on English and Japanese.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
急速にグローバル化が進むこの世界において、リンガフランカである英語が日常生活に使えるようになることは必須の課題であり、喫緊の課題である。その中において、本研究は、一般的には「意味がない」と思われている語に焦点をあて、その意味論を研究することにより、日本語と英語の様々な違いに共通する「潮流」を見つけ出し、より自然な英語を話す契機を見つけるものである。
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Report
(5 results)
Research Products
(28 results)