Study on competition and cooperation to divide the fate of the market
Project/Area Number |
16K03873
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Research Field |
Management
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Research Institution | Osaka City University |
Principal Investigator |
OZAWA Takashi 大阪市立大学, 大学院経営学研究科, 准教授 (50367132)
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Project Period (FY) |
2016-04-01 – 2019-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2018)
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Budget Amount *help |
¥2,600,000 (Direct Cost: ¥2,000,000、Indirect Cost: ¥600,000)
Fiscal Year 2018: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2017: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2016: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
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Keywords | 国産品市場 / 衰退市場 / 対照群 / 競争 / 協調 / 競争ダイナミクス / ジェネリック・マーケティング / 超長期 / 市場の進化 / サドル / 再活性化 / 航空機エンジン / 共同開発 / 販売競争 / 修理・オーバーホール / 社会情緒資産 / 企業家志向 / リーダーシップの分業 / 社会ネットワーク / 国産製品 / 出荷推移 / 最大値更新率 / 出荷水準倍率 / 経営学 / 商学 |
Outline of Final Research Achievements |
In this study, we chased the change of the market about the Japanese domestic product from a point of view called competition and cooperation for a long term. In the evolution process of a long-term market, the decline market in the tendency to decline of the demand and the reactivation market which got on track of the growth by some kind of action from stagnation or the state that declined. Through an interview to the company which entered in the market, publication data and informations for the trend of the market, we researched a dense description about the mechanism of reactivation and decline about market. About the fate of the market of the reactivation or decline, we tried a specification from a point of view called competition and the cooperation in the market.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
経営学では、成長傾向にある産業や市場、企業に関する研究の蓄積が厚い。しかし成熟・衰退傾向にある産業や市場、企業に関する研究は、その魅力に乏しいのか、敬遠される傾向にある。そもそも、なぜ市場が衰退化するのか、そのメカニズムを解明する実証研究が経営学には意外と欠けている。衰退化の因果関係から逃避したままでは、経営学の進展は難しい。本研究は経営学が敬遠してきた領域に焦点をあて、それに向き合う試みを展開してきた。つまり本研究では、丹念に収集したデータが物語る事実から、衰退市場と再活性化市場の因果について考察してきた。
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Report
(4 results)
Research Products
(4 results)