BOP business model and social entrepreneurship toward CSV
Project/Area Number |
16K03915
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Research Field |
Management
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Research Institution | Kansai University |
Principal Investigator |
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Project Period (FY) |
2016-04-01 – 2020-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2019)
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Budget Amount *help |
¥4,550,000 (Direct Cost: ¥3,500,000、Indirect Cost: ¥1,050,000)
Fiscal Year 2019: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2018: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2017: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2016: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
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Keywords | BOPビジネス / ソーシャル・アントレプレナーシップ / ビジネスモデル / ニーズ起点型ソーシャル・ビジネス / シーズ起点型ソーシャル・ビジネス / コーポレート・ソーシャル・アントレプレナーシップ / 正当化行動 / CSR部の機能再考 / 組織の寛容度 / エシカル・アントレプレナーシップ / BOPビジネスモデル / 正当性の獲得 / フェアトレード / 中小企業 / 大企業 / BOP / CSV / ソーシャル・ビジネス / アントレプレナー / 経営学 |
Outline of Final Research Achievements |
This research investigates the challenges BOP businesses face and management to handle with them from the viewpoint of business model creation and social entrepreneurship. There are some challenges related the marketing of BOP business, resource acquisition and time management. Social entrepreneurship on BOP business is required to take advantage of legitimated behavior according to environmental change.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
BOPビジネスが直面しやすい課題を,類型化軸とともに整理して提示するとともに,その課題解決のマネジメントをビジネスモデルおよびソーシャル・アントレプレナーシップの視座から検討することで,コレクティブ・インパクト,正当化行動,攻めと守りのソーシャル・アントレプレナーシップという理論的かつ実践的インプリケーションを導出することができた。
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Report
(5 results)
Research Products
(13 results)