Investigation on Service Ecosystems from Regional Marketing
Project/Area Number |
16K03942
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Research Field |
Commerce
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Research Institution | Takachiho University |
Principal Investigator |
SHOJI Masato 高千穂大学, 商学部, 教授 (50317658)
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Project Period (FY) |
2016-04-01 – 2019-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2018)
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Budget Amount *help |
¥4,290,000 (Direct Cost: ¥3,300,000、Indirect Cost: ¥990,000)
Fiscal Year 2018: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Fiscal Year 2017: ¥1,950,000 (Direct Cost: ¥1,500,000、Indirect Cost: ¥450,000)
Fiscal Year 2016: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
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Keywords | 地域マーケティング / 価値共創 / マーケティング / サービス / サービス・エコシステム / エコシステム / サービス交換 / 地域 |
Outline of Final Research Achievements |
We examined the value co-creation of actors in regional marketing from service -dominant logic. We investigated regional marketing of multiple actors in service exchange and resource integration, not by an extended approach of conventional products. In order to clarify the framework of value co-creation by local actors, it is shown that the role of keystone and institution as a role to promote resource integration of actors. .
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
地域の発展のためには多様なアクターの参加が必要とされている。従来の地域マーケティングでは主体を地方自治体もしくはそれに関連する段階に限定しており、受け手である顧客や観客は価値の創造者ではなかった。本稿ではサービス・ドミナント・ロジックのアプローチを用いることによって、多様なアクターが参加することによる価値共創の枠組みを調査しており、サービス・ドミナント・ロジック分野の範囲を広げる学術的意義と、社会的意義を有することになる。
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Report
(4 results)
Research Products
(22 results)