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Investigation on Service Ecosystems from Regional Marketing

Research Project

Project/Area Number 16K03942
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Research Field Commerce
Research InstitutionTakachiho University

Principal Investigator

SHOJI Masato  高千穂大学, 商学部, 教授 (50317658)

Project Period (FY) 2016-04-01 – 2019-03-31
Project Status Completed (Fiscal Year 2018)
Budget Amount *help
¥4,290,000 (Direct Cost: ¥3,300,000、Indirect Cost: ¥990,000)
Fiscal Year 2018: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Fiscal Year 2017: ¥1,950,000 (Direct Cost: ¥1,500,000、Indirect Cost: ¥450,000)
Fiscal Year 2016: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Keywords地域マーケティング / 価値共創 / マーケティング / サービス / サービス・エコシステム / エコシステム / サービス交換 / 地域
Outline of Final Research Achievements

We examined the value co-creation of actors in regional marketing from service -dominant logic. We investigated regional marketing of multiple actors in service exchange and resource integration, not by an extended approach of conventional products. In order to clarify the framework of value co-creation by local actors, it is shown that the role of keystone and institution as a role to promote resource integration of actors. .

Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements

地域の発展のためには多様なアクターの参加が必要とされている。従来の地域マーケティングでは主体を地方自治体もしくはそれに関連する段階に限定しており、受け手である顧客や観客は価値の創造者ではなかった。本稿ではサービス・ドミナント・ロジックのアプローチを用いることによって、多様なアクターが参加することによる価値共創の枠組みを調査しており、サービス・ドミナント・ロジック分野の範囲を広げる学術的意義と、社会的意義を有することになる。

Report

(4 results)
  • 2018 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2017 Research-status Report
  • 2016 Research-status Report
  • Research Products

    (22 results)

All 2019 2018 2017 2016

All Journal Article (5 results) (of which Peer Reviewed: 1 results,  Open Access: 1 results) Presentation (15 results) (of which Int'l Joint Research: 1 results) Book (2 results)

  • [Journal Article] 消費概念の検討-S-D ロジックの視点から-2018

    • Author(s)
      庄司 真人
    • Journal Title

      消費経済研究

      Volume: 7 Pages: 49-59

    • NAID

      40021915073

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  • [Journal Article] 顧客エンゲージメントの理論的貢献に関する考察:価値共創の視点から2018

    • Author(s)
      庄司真人
    • Journal Title

      拓殖大学経営経理研究

      Volume: 112 Pages: 91-104

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    • Open Access
  • [Journal Article] マーケティング理論の基盤としての交換概念:S-Dロジックのマーケティングへの貢献2017

    • Author(s)
      庄司真人
    • Journal Title

      消費経済研究

      Volume: 6 Pages: 69-79

    • NAID

      40021278825

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      庄司真人
    • Journal Title

      地域デザイン

      Volume: 10 Pages: 67-86

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  • [Journal Article] 地域の価値共創:サービス・エコシステムの観点から2017

    • Author(s)
      庄司真人
    • Journal Title

      サービソロジー

      Volume: 15(4-3) Pages: 18-23

    • NAID

      130006186957

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      庄司真人
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  • [Presentation] 消費概念の検討 S-Dロジックの視点から2017

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      千葉商科大学
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  • [Presentation] 顧客エンゲージメントと消費者行動論2016

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      庄司真人、井上崇通
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      日本経営診断学会第49回全国大会
    • Place of Presentation
      愛知工業大学
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  • [Book] 地域イノベーションのためのトポスデザイン2018

    • Author(s)
      原田保・山田啓一・石川和男
    • Total Pages
      250
    • Publisher
      学文社
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  • [Book] クリエイティブビジネス論2017

    • Author(s)
      原田保・庄司真人・石川和男・越川靖子・鈴木寛・上原義子・中野香織・河内俊樹・菊池一夫
    • Total Pages
      292
    • Publisher
      学文社
    • ISBN
      9784762027277
    • Related Report
      2017 Research-status Report

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Published: 2016-04-21   Modified: 2020-03-30  

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