Understanding Consumers before Foreign Market Entry: Focusing on India
Project/Area Number |
16K03946
|
Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
|
Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Research Field |
Commerce
|
Research Institution | Toyo University |
Principal Investigator |
|
Research Collaborator |
NAGASHIMA Yoshie
|
Project Period (FY) |
2016-04-01 – 2019-03-31
|
Project Status |
Completed (Fiscal Year 2018)
|
Budget Amount *help |
¥2,470,000 (Direct Cost: ¥1,900,000、Indirect Cost: ¥570,000)
Fiscal Year 2018: ¥260,000 (Direct Cost: ¥200,000、Indirect Cost: ¥60,000)
Fiscal Year 2017: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Fiscal Year 2016: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
|
Keywords | 新興国ビジネス / インド / 消費者サービス / 外食チェーン / 消費者理解 / 顧客満足 / ロイヤルティ / 新興国 / サービス / 海外ビジネス展開 / サービス産業 / 意思決定 / フィージビリティ・スタディ / ベトナム / マーケティング / 消費者行動 |
Outline of Final Research Achievements |
Service needs in emerging markets are rapidly increasing. On the other hand, service business firms in developed countries, in general, are struggling to understand emerging market consumers, especially before new market entry. This study proposes a method to quickly understand the traits of the targeted consumers, focusing on customer satisfaction and loyalty to extract some basic traits. Based on empirical analyses and comparison of the results between host and home countries, findings confirm that marketing strategy in emerging markets should be different from that in Japan. The proposed framework is simple and easy to interpret, enabling business practitioners to apply them to their own business areas. Further, this study suggests a plenty of room to revise and/or enhance consumer theories which have been developed in North America and European countries.
|
Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
海外進出の実務を専門とするコンサルティング会社などは、事業失敗のリスク管理をパッケージ化している場合が多いが、その内容は「現地パートナーとの関係」「本社・現地法人の意思疎通」「現地スタッフの訓練・動機付け」といった内容が中心であり、現地消費者理解は進出後徐々に行う方針を推奨する傾向にある。本研究は、事前調査でもマーケティングの方向性に関する示唆提示が可能であることが示された。 学術的視点からは、期待不一致モデル、ロイヤルティ・ラダーといった先進国の消費者に基づく考え方が新興国の消費者に適合しないことが判明し、新興国消費者に即した理論的発展の可能性を示唆することができた。
|
Report
(4 results)
Research Products
(19 results)