International Transfer Process of Retailing System
Project/Area Number |
16K03956
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Research Field |
Commerce
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Research Institution | Hollywood Graduate School of Beauty Business |
Principal Investigator |
IMAI RIE ハリウッド大学院大学, ハリウッド大学院大学(ビューティビジネス研究科), 教授(移行) (70298131)
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Project Period (FY) |
2016-04-01 – 2020-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2019)
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Budget Amount *help |
¥4,550,000 (Direct Cost: ¥3,500,000、Indirect Cost: ¥1,050,000)
Fiscal Year 2018: ¥390,000 (Direct Cost: ¥300,000、Indirect Cost: ¥90,000)
Fiscal Year 2017: ¥1,820,000 (Direct Cost: ¥1,400,000、Indirect Cost: ¥420,000)
Fiscal Year 2016: ¥2,340,000 (Direct Cost: ¥1,800,000、Indirect Cost: ¥540,000)
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Keywords | 小売システム / 小売技術 / 国際移転 / 埋め込み / 国際技術移転 / 小売技術の国際移転プロセス / 地理的埋め込み / 社会 / ネット / 小売技術の / アジア小売市場の国際化 / 適応プロセス / 研究レビュー / 日系ドラッグストア / アジア進出 / サービス業の国際化 / 流通システム |
Outline of Final Research Achievements |
I categorized retailing systems to 4 classifications, such as offerings, physical distribution, opening stores, chain store operation, and 12 sub-classifications, such as assortment, 52 weeks merchandise planning, customer service education, incentives, physical distribution management, area-dominance, format development, standardization of planograms, central buying, centralization, supervisor system. Moreover, I investigated Japanese retailer operating in China, and revealed the effects of the environmental embeddedness on their international operations and the processes of international transfer of their retailing systems. Thereby, I clarified the retailing systems as the systematic sets of retailing technologies, and the international transfer process of retailing systems as complex transfer process of each retailing technologies. Moreover, through the investigations of Asian market and other retail formats, I examined these clarifications are adaptable to the other area or not.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
本研究の学術的意義は、小売業国際化を時系列に考えた場合の区分である、参入前、参入時、参入後、同化、撤退の5つのステージのうち、参入前、参入時の研究は多く、撤退の研究もそれなりに存在しているが、参入後の研究は非常に限定されている(Dawson&Mukoyama(2006))という状況下で、参入後に焦点を当てた点にある。 また社会的意義は、小売業における日本企業の強みを認識し、それを如何に海外市場で発揮できるか、またどのような環境要因が強みの発揮に影響を及ぼすかを明らかにすることで、ビジネスの戦略決定やオペレーションに寄与する情報を提供した点にある。
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Report
(5 results)
Research Products
(11 results)