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Empirical study on marketing standardization and performance

Research Project

Project/Area Number 16K03957
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Research Field Commerce
Research InstitutionShizuoka Sangyo University

Principal Investigator

KIM HyeongJung  静岡産業大学, 情報学部, 准教授(移行) (20582373)

Project Period (FY) 2016-04-01 – 2019-03-31
Project Status Completed (Fiscal Year 2018)
Budget Amount *help
¥2,730,000 (Direct Cost: ¥2,100,000、Indirect Cost: ¥630,000)
Fiscal Year 2018: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2017: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2016: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Keywords標準化・適応化戦略 / 国際マーケティング / 経営成果 / 食品企業 / 外食企業 / アジア市場 / 食品メーカー / 食品産業 / 中国・アジア市場 / 日本・韓国企業
Outline of Final Research Achievements

The purpose of this study is to examine the relationship between international marketing standardization and firm performance.Specifically,we discussed from a dynamic perspective what factors affect marketing standardization, and how marketing standardization affects firm performance.
As a result of case analysis, it has become clear that marketing standardization has a positive impact on firm performance, and that there are some moderator variables.

Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements

本研究は、既存研究とは異なり、マーケティング標準化と経営成果との関係を動態的視点から検討したことに意義がある。また、産業特性が標準化戦略に影響を与えることを考慮し、1つの産業(食品産業)を分析対象として絞り込んだ点は新規性が高いといえる。さらに、本研究は、海外市場で業績を上げている食品関連企業のマーケティング戦略を多面的に検討しているため、食品企業や外食企業に有効かつ効果的な国際マーケティング戦略を提示することができたと考える。

Report

(4 results)
  • 2018 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2017 Research-status Report
  • 2016 Research-status Report
  • Research Products

    (9 results)

All 2019 2018 2017

All Journal Article (2 results) (of which Peer Reviewed: 1 results) Presentation (7 results) (of which Int'l Joint Research: 1 results)

  • [Journal Article] 異文化対応のマーケティング・コミュニケーション―食品企業の事例―2018

    • Author(s)
      金炯中
    • Journal Title

      国際ビジネスコミュニケーション学会研究年報

      Volume: 第77号 Pages: 31-39

    • Related Report
      2018 Annual Research Report
    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] 食品企業の海外市場創造活動―ハウス食品の事例―2018

    • Author(s)
      金炯中
    • Journal Title

      商学論纂

      Volume: 第59巻 Pages: 109-139

    • Related Report
      2017 Research-status Report
  • [Presentation] マーケティング標準化の先行要因と結果要因2019

    • Author(s)
      金炯中
    • Organizer
      アジア市場経済学会第23回全国大会
    • Related Report
      2018 Annual Research Report
  • [Presentation] マーケティング・コミュニケーション戦略と経営成果2018

    • Author(s)
      金炯中
    • Organizer
      第78回国際ビジネスコミュニケーション学会全国大会
    • Related Report
      2018 Annual Research Report
  • [Presentation] Entering the South Korean Restaurant Market2018

    • Author(s)
      Nakato Hirakubo, HyeongJung Kim, Craig Davis
    • Organizer
      55th Annual MBAA International Conference
    • Related Report
      2018 Annual Research Report
    • Int'l Joint Research
  • [Presentation] 外食サービス企業の標準化・適応化戦略と経営成果2017

    • Author(s)
      金炯中
    • Organizer
      アジア市場経済学会
    • Place of Presentation
      和光大学
    • Year and Date
      2017-07-01
    • Related Report
      2016 Research-status Report
  • [Presentation] 外食サービス企業の標準化・適応化戦略と経営成果2017

    • Author(s)
      金炯中
    • Organizer
      アジア市場経済学会全国大会
    • Related Report
      2017 Research-status Report
  • [Presentation] 異文化対応のマーケティング・コミュニケーション―食品企業の事例を中心に―2017

    • Author(s)
      金炯中
    • Organizer
      国際ビジネスコミュニケーション学会全国大会
    • Related Report
      2017 Research-status Report
  • [Presentation] 食品企業の海外市場拡大戦略ーハウス食品の事例を中心にー2017

    • Author(s)
      金炯中
    • Organizer
      国際ビジネスコミュニケーション学会
    • Place of Presentation
      法政大学
    • Related Report
      2016 Research-status Report

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Published: 2016-04-21   Modified: 2020-03-30  

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