Teaching and Representing Minority Issues in the Curricula: A Comparative Study of Japan, the United States and the United Kingdom
Project/Area Number |
16K04621
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Research Field |
Sociology of education
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Research Institution | International Christian University |
Principal Investigator |
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Project Period (FY) |
2016-04-01 – 2020-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2019)
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Budget Amount *help |
¥3,900,000 (Direct Cost: ¥3,000,000、Indirect Cost: ¥900,000)
Fiscal Year 2018: ¥390,000 (Direct Cost: ¥300,000、Indirect Cost: ¥90,000)
Fiscal Year 2017: ¥2,600,000 (Direct Cost: ¥2,000,000、Indirect Cost: ¥600,000)
Fiscal Year 2016: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
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Keywords | minority issues / education / ideology / sociology of education / minority education / textbooks / educational policies / Please fill in / sociology / minorities / comparative / Textbooks / Minorities / Sociology of Education / Education / Minority issues / Comparative Sociology |
Outline of Final Research Achievements |
I am continuing to analyze the materials that I have gathered, both textual and interview based. In 2019 I presented some of these findings at two different academic conferences: The European Association of Japanese Studies Conference held at Tsukuba University, and the 異文化間教育学会 held at Meiji University. I also have a manuscript draft that I am preparing for submission to the Intercultural Education Journal.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
このプロジェクトはいくつかの理由で重要です。 第一に、それにより、機関とその中の個々のアクターとの関係をよりよく理解することができます。 マクロレベルの教育的アプローチとポリシーがマイクロレベルでどのように提示されるかを垣間見ることができます。 第二に、それは、マイノリティの問題が社会と学校の両方に集中または疎外される方法を、マクロレベルの研究だけが提供するよりもはるかに微妙な方法で検討することを可能にします。 第3に、この作業は比較的なものであるため、特定の設定の詳細に関係なく、教師が直面する可能性のある課題を検討することができます。
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Report
(5 results)
Research Products
(4 results)