Fundamental Research on the Way of Expressway Construction in the Rural Area considering Safety and Travel Time
Project/Area Number |
16K06533
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Research Field |
Civil engineering project/Traffic engineering
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Research Institution | Nagaoka University of Technology |
Principal Investigator |
SANO KAZUSHI 長岡技術科学大学, 工学研究科, 教授 (00215881)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
ウィセットジンダ ウィスニー 名古屋工業大学, 工学(系)研究科(研究院), 助教 (40534376)
川端 光昭 岐阜工業高等専門学校, その他部局等, 助教 (40795176)
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Project Period (FY) |
2016-04-01 – 2019-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2018)
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Budget Amount *help |
¥4,810,000 (Direct Cost: ¥3,700,000、Indirect Cost: ¥1,110,000)
Fiscal Year 2018: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Fiscal Year 2017: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Fiscal Year 2016: ¥1,690,000 (Direct Cost: ¥1,300,000、Indirect Cost: ¥390,000)
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Keywords | 暫定2車線 / 追従挙動 / 追い越しモデル / 追い越し挙動 / 車両挙動 / 追い越し / 暫定2車線 / 高速道路 / シミュレーション / 交通安全 |
Outline of Final Research Achievements |
We have developed a simulation model which based on the overtaking behavior model on the provisional two-lane section and have analyzed the optimal additional lane with safety drive and the optimal location of the lane. As this result we have proposed the optimal lane length and its location considering the traffic volume, the large vehicle mix rate, and the location of the exit of expressway.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
交通量が少ない地方部の高速道路では暫定的2車線での整備が進められている箇所が多いが,低速車を先頭とする車群が形成され,低速移動が余儀なくされる.そこで本研究では,暫定2車線高速道路の経済損失を所要時間の増大という側面から定量的に明らかにし,交通量の少ない地方部の高速道路整備のあり方を議論する際に必要となる定量的なデータを提供することが可能となった.
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Report
(4 results)
Research Products
(3 results)