Tow-way frame rigidly connected using hybrid timber-steel rebar glulam members
Project/Area Number |
16K06578
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Research Field |
Building structures/Materials
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Research Institution | Kagoshima University |
Principal Investigator |
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Project Period (FY) |
2016-04-01 – 2019-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2018)
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Budget Amount *help |
¥4,810,000 (Direct Cost: ¥3,700,000、Indirect Cost: ¥1,110,000)
Fiscal Year 2018: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2017: ¥1,950,000 (Direct Cost: ¥1,500,000、Indirect Cost: ¥450,000)
Fiscal Year 2016: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
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Keywords | 集成材 / 鉄筋 / ハイブリッド部材 / 柱 / エネルギー吸収 / 復元性 / 制震構造 / 損傷抑制 / 曲げ剛性 / 梁 / エネルギ吸収 / 木質構造 / ラーメン骨組 / 部材 / 合成構造 / せん断強度 / 疲労破壊 / 木質 |
Outline of Final Research Achievements |
Japan is a representative nation all over the world, with a large amount of forests and woods derived from its very warm and rainy weather. Employing a great number of timber members for structure frames of buildings contributes to suppress the global warming. We are developing an innovative structural member and frame system adopting hybrid timber-steel rebar glulam members, which can perform at same or higher levels than reinforced concrete or steel structures.The columns and beams composed of the hybrid timber demonstrated the potential of performing very little deterioration in seismic performance even though buildings composed of them may be attacked by many-times mega-earthquakes.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
森林における自然循環により生み出される木材を、大量に建築の構造部材で利用することは、地球温暖化を抑制するのに大きく貢献する。このためには、鉄筋コンクリート造部材や鉄骨部材と同等以上の構造性能を発揮する木質部材とその構造システムの開発が不可欠である。本研究で開発している鉄筋集成材は、その性能を十分、発揮した。特に柱や梁は大地震を8回経験してもほとんど性能が低下しないことが明らかになった。今後は、耐火に対する設計方法も含めて、一般の設計者でも設計できる設計方法の開発を行う予定である。
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Report
(4 results)
Research Products
(27 results)