Developing of agribusiness education program for creating a new market of Japanese agriproducts and food
Project/Area Number |
16K07889
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Research Field |
Agricultural science in management and economy
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Research Institution | Utsunomiya University |
Principal Investigator |
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Project Period (FY) |
2016-10-21 – 2019-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2018)
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Budget Amount *help |
¥4,940,000 (Direct Cost: ¥3,800,000、Indirect Cost: ¥1,140,000)
Fiscal Year 2018: ¥1,950,000 (Direct Cost: ¥1,500,000、Indirect Cost: ¥450,000)
Fiscal Year 2017: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Fiscal Year 2016: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
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Keywords | 海外市場の開発 / アグリビジネス / 海外市場開発 / 農産物輸出 / 新興市場開拓 / 教育プログラムの開発 / グローバルビジネス / ビジネス教育 / 海外市場の開拓 |
Outline of Final Research Achievements |
This research aims to develop a new market of oversea's markets for Japanese agriculture products and food. And for that purpose, I made a education program of agribusiness for developing anew oversea's markets through discussing this theme with oversea's researchers. And I implemented some field surveys at European countries and Japan, The research concludes that Japans strategies take aim to get upper segment of the markets. That does not give a enough merit to the country. Based on the Nesre model, Japan needs to supply the products and food of popularized price to make the market not only upper side but also bottom side.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
本研究成果は、日本農業が抱えている国内市場の縮小傾向に対して、海外市場の開発を行える教育プログラムを提供することにある。研究期間内にヨーロッパ諸国と国内現地調査を実施した。そのうえで海外市場開発を目的とした教育プログラムを開発した。このような農業における海外市場開発プログラムは我が国では貴重な教材を提供したことになる。加えて、海外研究者と共同で国際研究組織を立ち上げることができ、そこで検討された研究結果を国内外の場で報告することを今後の予定としている。また、研究結果の一部は、国際出版される予定であり、現在出版に向けた作業が進んでおり、2019年8月予定で出版されることが決定している。
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Report
(4 results)
Research Products
(12 results)