Project/Area Number |
16K12802
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Research Category |
Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Research Field |
Sociology/History of science and technology
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Research Institution | Nanzan University |
Principal Investigator |
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
久木田 水生 名古屋大学, 情報学研究科, 准教授 (10648869)
綾部 広則 早稲田大学, 理工学術院, 教授 (80313211)
伊勢田 哲治 京都大学, 文学研究科, 准教授 (80324367)
戸田山 和久 名古屋大学, 情報学研究科, 教授 (90217513)
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Research Collaborator |
Kuroda Kotaro
Takeda Kazuya
Nihei Mariko
Moriyama Karin
Hiyagon Hitoshi
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Project Period (FY) |
2016-04-01 – 2019-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2018)
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Budget Amount *help |
¥3,640,000 (Direct Cost: ¥2,800,000、Indirect Cost: ¥840,000)
Fiscal Year 2018: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Fiscal Year 2017: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2016: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
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Keywords | 構築的テクノロジー・アセスメント / 同心円的シナリオ / 社会的受容性 / 自動走行車 / 自動走行車の社会的受容性 / 科学技術社会論(STS) / 構築的テクノロジーアセスメント / アクターネットワーク理論 |
Outline of Final Research Achievements |
We discussed social receptivity of autonomous cars, using 3 concentric cases. One of the conclusions is that we need to focus on the social context of self driving technology in order to think over socially desirable autonomous cars.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
本研究の学術的な意義として,構築的テクノロジー・アセスメントの理論的側面と同アセスメントの実践的側面につい知見が蓄積された.この研究の社会的な意義には,自動走行技術の社会的受容性に関わる論点が整理され明らかになったことがある.
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