Development of social legacy leaflets for the Olympic Games
Project/Area Number |
16K12985
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Research Category |
Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Research Field |
Developmental mechanisms and the body works
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Research Institution | Hosei University |
Principal Investigator |
TAKAMI Kyota 法政大学, スポーツ健康学部, 教授 (90321223)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
荒井 弘和 法政大学, 文学部, 教授 (30419460)
山本 浩 法政大学, スポーツ健康学部, 教授 (70557834)
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Project Period (FY) |
2016-04-01 – 2019-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2018)
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Budget Amount *help |
¥2,730,000 (Direct Cost: ¥2,100,000、Indirect Cost: ¥630,000)
Fiscal Year 2018: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2017: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2016: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
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Keywords | ソーシャル・レガシー / オリンピック / パラリンピック / オリンピック・パラリンピック / インタビュー / 社会学 / レガシー |
Outline of Final Research Achievements |
The purpose of this study was to enhance the social legacy of the Olympic and Paralympic Games. First, the social legacy components were extracted by interview survey of 40 subjects. Second, following the interview surveys, we prepared a web survey. These subjects were 2,000 people, all of whom lived in Tokyo, ranged in age from 18 to 69. The data was collected in Jan 2019, 18 months prior to the 2020 Games in Tokyo. Examination of the data shows that the relationship with social legacy tends to be higher for women than for men, across all age groups. And men in their 30s and 60s, and women in their 20s and 60s, have a stronger relationship with social legacy than other age groups. The leaflets to be created will include these and other findings.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
IOCが想定するオリンピック・レガシーの1つであるソーシャル・レガシーは、曖昧な事象であり、これを科学的に検証しておくことが必要である。オリンピズムの3本の柱として、「スポーツ・文化・環境」が挙げられているが、ソーシャルな要素は含まれていない。しかし、現代社会では、ソーシャルな要素の重要性は非常に高まっており、4本目の柱として、注目すべきである。しかし、無形のレガシーに関する研究は、ほとんど行われていないため本研究によってこれを明らかにし、その成果を用いてリーフレットを作成し、広く国民に示すことが、ソーシャル・レガシーを強化することに役立つと考えられる。
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Report
(4 results)
Research Products
(2 results)