Project/Area Number |
16K13394
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Research Category |
Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Research Field |
Commerce
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Research Institution | University of Tsukuba |
Principal Investigator |
Ueichi Hideo 筑波大学, システム情報系, 准教授 (20334534)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
織田 弥生 東邦大学, 理学部, 訪問研究員 (40456265)
岡田 幸彦 筑波大学, システム情報系, 准教授 (80432053)
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Project Period (FY) |
2016-04-01 – 2019-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2018)
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Budget Amount *help |
¥3,900,000 (Direct Cost: ¥3,000,000、Indirect Cost: ¥900,000)
Fiscal Year 2018: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2017: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2016: ¥2,600,000 (Direct Cost: ¥2,000,000、Indirect Cost: ¥600,000)
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Keywords | 意思決定 / リスク認知 / 後悔予期 / サービス / メタ認知能力 / 消費者心理 / 接客のタイミング / 顧客の認知・感情 / 認知心理学 / サービス工学 |
Outline of Final Research Achievements |
We examined various relationships between service providers and customers who receive services for various services. As the results, in order to provide better service, it was found that 1) with regard to interpersonal services, service providers need not only to abstract various issues and store them as knowledge, but also have the ability to properly manage themselves, 2) as for public services, it is necessary to convey not only merits but also the disadvantages of services.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
従来のサービス研究では,サービスの受け手を対象にして,どのようにすればサービス受け手側の満足度を最大化することができるかという点に着目した研究が主であった。それに対し本研究では,提供されるサービスの中心となる要因以外の要因がサービス受け手側にどのように影響するのかについて検討した。その結果,1)サービス提供者のサービス受け手に対するコミュニケーションの取り方,2)サービス提供者のスキルアップに必要な要因, 3)公的機関が提供する未知のサービスやリスクを伴うサービスのあり方を明らかにした。これらのことは公的,私的を問わず,サービスを提供する際に考慮すべき指針の1つを示したといえる。
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