developmental study about deucational law for chinese mainority
Project/Area Number |
16K13522
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Research Category |
Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Research Field |
Education
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Research Institution | Chubu Gakuin University (2018) Gifu University (2016-2017) |
Principal Investigator |
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Research Collaborator |
Niu zhi gui 仙台大学, 教授
Zhou zhi hong 台北教育大学, 教授
Song shun mu 湖北経済学院, 副教授
Bao miao li qi zhi 内蒙古民族大学, 副教授
満却頓智 青海民族大学, 講師
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Project Period (FY) |
2016-04-01 – 2019-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2018)
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Budget Amount *help |
¥3,380,000 (Direct Cost: ¥2,600,000、Indirect Cost: ¥780,000)
Fiscal Year 2018: ¥390,000 (Direct Cost: ¥300,000、Indirect Cost: ¥90,000)
Fiscal Year 2017: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2016: ¥2,080,000 (Direct Cost: ¥1,600,000、Indirect Cost: ¥480,000)
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Keywords | 少数民族 / 学習権 / 教育権 / 言語 / 民族教育 / 二言語教育 / 中国 / 教育学 / 国際法学 / 民族学 |
Outline of Final Research Achievements |
This research considered the education policy which secures right to learn of a minority with the contents targeted for the Chinese minority, the reality of the school education and a problem.Specifically, the reality of the language education and the carrier education which can put a Chinese continent (the Tibetan and Mongolian) and Taiwan (TAIYARU group) etc. at ethnology school mainly as a case was considered.There was dullness of the folk education in an ethnology school in the latter compared with the former in comparison with Taiwan and a Chinese continent.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
本研究の学術的意義は、本研究組織が日本人の集団ではなく中国人の集団(代表者以外)であることにある。そのため、日本国内ではなく主に中国や台湾における関係学会においてその成果が反映されたといえる。また、同時に以上の理由から中国や台湾においてその成果が一定の社会的評価を受けた点にある。 実際、中国大陸においては本研究成果は南京師範大学や青海民族大学さらに台北教育大学や台北市立大学等の大学での国際シンポを通じて広く共有できた。また、日本で開催された東アジア教育に関連する国際シンポでもメンバーによる共同発表ができた。
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Report
(4 results)
Research Products
(2 results)