Implementing non market strategy: The Japanese publishing sector
Project/Area Number |
16K17166
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Research Category |
Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Research Field |
Management
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Research Institution | Hitotsubashi University (2018) Kobe University (2016-2017) |
Principal Investigator |
Endo Takahiro 一橋大学, 大学院経営管理研究科, 准教授 (20649321)
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Project Period (FY) |
2016-04-01 – 2019-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2018)
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Budget Amount *help |
¥2,210,000 (Direct Cost: ¥1,700,000、Indirect Cost: ¥510,000)
Fiscal Year 2018: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2017: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2016: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
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Keywords | 制度 / ロビー / 文化性 / 利害関心 / 企業 / 非市場戦略 / 実施 / 日本 / 出版 / 制度論 / 商慣行 / 政府と企業 / 正当性 / コンテキスト / 正当化 / 経営学 |
Outline of Final Research Achievements |
Compared to market strategy, research dealing with non-market strategy has been limited. This research aimed to provide insights into the way companies implement non-market strategy. For this purpose, the Japanese publishing industry was studied.
A key finding of this research is that companies do not emphasize their vested interests in implementing non-market strategy. Rather, they highlight values associated with society such as cultural significance.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
企業の果たす役割は、多岐にわたってきており、企業活動について包括的に理解することの意義は高まっていると言えるだろう。企業の活動というと、通常は製品やサービスの提供という観点でのみ考えるという傾向が、広く世の中には行き渡っているように見える。
しかし、企業は製品やサービスを提供するためのルールの策定という点でも、大きな役割を果たしている。この点についての理解の重要性を指摘しているのが本研究である。
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Report
(4 results)
Research Products
(7 results)