Project/Area Number |
16K17182
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Research Category |
Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Research Field |
Management
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Research Institution | Waseda University |
Principal Investigator |
JIN YINGSHAN 早稲田大学, 総合研究機構, その他(招聘研究員) (40611067)
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Project Period (FY) |
2016-04-01 – 2020-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2019)
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Budget Amount *help |
¥2,340,000 (Direct Cost: ¥1,800,000、Indirect Cost: ¥540,000)
Fiscal Year 2018: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2017: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2016: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
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Keywords | 中国市場 / 地場自動車部品企業 / 競争力 / 基軸的Tier1 / 基軸的Tier1 |
Outline of Final Research Achievements |
This research aims to analyze the cases of Chinese automotive parts manufacturers and their competitive structural process. In this study, a major automotive manufacturer and its affiliated parts manufacturers were analyzed. The analysis was based on key words such as M&A, accumulation of technology, and the strengthening of ability to make proposals.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
多くの研究の関心が大手自動車メーカーに向けられているが、そうした自動車企業の競争力を基底で支えるのが自動車部品企業であり、そのなかでも本研究は、後発でありながら急速に競争力を構築してきた中国地場自動車部品企業に着目して分析したところに大きな特色がある。そして、中国自動車部品企業の先行研究では、M&Aの事例研究が多いなか、本研究はM&Aを通じた外部資源の獲得に加えて、4つのキーワードを中心にその競争力を分析した。
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