Project/Area Number |
16K17210
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Research Category |
Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Research Field |
Accounting
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Research Institution | Hokkai-Gakuen University |
Principal Investigator |
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Project Period (FY) |
2016-04-01 – 2020-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2019)
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Budget Amount *help |
¥3,120,000 (Direct Cost: ¥2,400,000、Indirect Cost: ¥720,000)
Fiscal Year 2018: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Fiscal Year 2017: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2016: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
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Keywords | インタンジブルズ / イノベーション / サービス業 / 病院 / 医療 / 管理会計 / マネジメント・コントロール / 経営戦略 |
Outline of Final Research Achievements |
The present study analyzes how different strategies and management control systems impact intangibles, the source of corporate value. As a results that in prospector companies, reputation does not impact corporate value; these firms aim to create new markets through innovation, and are less concerned with reducing reputation risk. By contrast, in defender companies, innovation does not affect corporate value; these firms place emphasis on preserving their reputation to retain existing markets and customers.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
マネジメントコントロール・システム(MCSs)は,設計者の意図したように機能するとは限らない。MCSsの機能はそれぞれの現場でMCSsがどのように利用されるかにも左右される。本研究では,インタンジブルズを測定して管理するためには,経営戦略のタイプも考慮することで組織業績に与える影響が異なることが示唆された。本発見事項は,理論的にも実務的にも意義深い。
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