Effectiveness of narrative advertisement and practical proposal
Project/Area Number |
16K21546
|
Research Category |
Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
|
Allocation Type | Multi-year Fund |
Research Field |
Commerce
Social psychology
|
Research Institution | Chukyo University (2017-2018) Kyushu Sangyo University (2016) |
Principal Investigator |
|
Project Period (FY) |
2016-04-01 – 2019-03-31
|
Project Status |
Completed (Fiscal Year 2018)
|
Budget Amount *help |
¥3,900,000 (Direct Cost: ¥3,000,000、Indirect Cost: ¥900,000)
Fiscal Year 2018: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Fiscal Year 2017: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2016: ¥1,820,000 (Direct Cost: ¥1,400,000、Indirect Cost: ¥420,000)
|
Keywords | イベントインデックスモデル / 物語広告 / 状況モデル / シュミレーション / 物語理解 / 広告効果 / テレビ広告 / 商学 |
Outline of Final Research Achievements |
This study is about what kind of story elements are effective in narrative advertisement. As a result of review research and empirical analysis, as an important element in the narrative advertisement. 1. the similarity between the protagonist and the receiver, 2. the causality of the story, 3. the intentionality of the characters, 4. the composition of the story, 5. Spatial proximity, 6. temporal continuity.
|
Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
本研究はこれまで明らかとされていなかった、物語広告の効果的な要素についての研究である。 本研究は広告論の発展に貢献するに留まらず、多くの広告におけるクリエイティブにも応用できる。他にも重要な点として、例えば中小企業のWEBサイト上でのブランドストーリーや創業者物語などを掲載する際にも、どのような視点で物語を伝えればより良く伝わるかについて本研究の成果から導き出すことが出来る。
|
Report
(4 results)
Research Products
(10 results)