Project/Area Number |
17074004
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research on Priority Areas
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Allocation Type | Single-year Grants |
Review Section |
Science and Engineering
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Research Institution | Kogakuin University |
Principal Investigator |
GOTO Osamu Kogakuin University, 工学部, 教授 (50317343)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
OHASHI Ryuta 東京家政学院大学, 家政学部, 准教授 (40272364)
MURAKAMI Masahiro 工学院大学, 工学部, 准教授 (90348863)
NISIZAWA Hidekazu 関西大学, 環境都市工学部, 准教授 (70127116)
TORIUMI Motoki 首都大学東京, 大学院・都市環境学研究科, 准教授 (20343395)
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Co-Investigator(Renkei-kenkyūsha) |
OHASHI Ryuta 東京家政学院大学, 家政学部, 准教授 (40272364)
MURAKAMI Masahiro 工学院大学, 工学部, 准教授 (90348863)
TORIUMI Motoki 首都大学東京, 大学院・都市環境学研究科, 准教授 (20343395)
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Research Collaborator |
NIMURA Satoru 工学院大学, 工学部, 実員研究員 (70520013)
NOZAWA Yasushi 工学院大学, 工学部, 教授 (00251348)
SEKIZAWA Ai 東京大学, 工学部, 特任教授 (30358775)
王 恵君 国立台湾科技大学, 建築系, 教授
張 智剛 中華民国消費者文教基金会, 弁護士
上岡 栄信 フレンズライフケア, アットホームジャパン株式会社, 代表取締役
亀井 伸雄 文化庁, 文化財部, 文化財鑑査官
黒木 久遠 日向市伝統的建造物保存修理研究会, 副会長
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Project Period (FY) |
2005 – 2009
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2009)
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Budget Amount *help |
¥20,500,000 (Direct Cost: ¥20,500,000)
Fiscal Year 2009: ¥3,100,000 (Direct Cost: ¥3,100,000)
Fiscal Year 2008: ¥3,900,000 (Direct Cost: ¥3,900,000)
Fiscal Year 2007: ¥4,600,000 (Direct Cost: ¥4,600,000)
Fiscal Year 2006: ¥4,400,000 (Direct Cost: ¥4,400,000)
Fiscal Year 2005: ¥4,500,000 (Direct Cost: ¥4,500,000)
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Keywords | 建築構造・材料 / 防災 / 都市計画・建築計画 / 建築法規 / 自然災害 / イギリス・ドイツ・フランス・アメリカ・中華民国 / イギリス・フランス・ドイツ・中華民国 / 建築 / 都市 / 災害 / 防犯 / 歴史的建造物 / 国際情報交換 / イギリス;フランス;ドイツ;中華民国 / 保存地区 / 技術革新 |
Research Abstract |
I researched the present situation and transition of laws, regulations and insurances that have the relationship to the safety management system of buildings and urban infrastructures in United States, Great Britain, France, Germany and Chinese Taipei. I compared that with Japanese one. So it was clear that Japanese safety management systems have a tendency to rely on the national laws and regulations and that fact has many influences on Japanese technological innovations and engineers' status and their ethics. We will need to reconsider our safety management systems in the future.
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