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The Cumurative Effects of Environmental Communications

Research Project

Project/Area Number 17330098
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (B)

Allocation TypeSingle-year Grants
Section一般
Research Field Commerce
Research InstitutionUniversity of Tsukuba

Principal Investigator

NISHIO Chizuru  University of Tsukuba, 大学院・ビジネス科学研究科, 教授 (80241769)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) TAKEUCHI Toshie  法政大学, 経営学部, 教授 (40366828)
Project Period (FY) 2005 – 2008
Project Status Completed (Fiscal Year 2008)
Budget Amount *help
¥15,470,000 (Direct Cost: ¥13,400,000、Indirect Cost: ¥2,070,000)
Fiscal Year 2008: ¥3,640,000 (Direct Cost: ¥2,800,000、Indirect Cost: ¥840,000)
Fiscal Year 2007: ¥5,330,000 (Direct Cost: ¥4,100,000、Indirect Cost: ¥1,230,000)
Fiscal Year 2006: ¥3,000,000 (Direct Cost: ¥3,000,000)
Fiscal Year 2005: ¥3,500,000 (Direct Cost: ¥3,500,000)
Keywords環境コミュニケーション / 消費者行動 / エコロジー行動 / エコプロダクト / ライフスタイル / 環境政策 / マーケティング / 環境コミュニケーショ / cultural creatives
Research Abstract

本研究の目的は、消費者のライフスタイルを環境保全型へと変換させるために必要なコミュニケーションの方法を具体的に提示することである。まず、消費者の生活行動の背後にある価値とエコロジー意識や行動との関係の解明を行った。次に、得られた知見に基づいて、エコロジー意識や行動を育成・促進するための環境コミュニケーションを設計し、その短期効果および累積効果を分析した。以上の成果に基づいて、環境保全型ライフスタイルの促進と定着のための環境コミュニケーション戦略の提案を行った。

Report

(5 results)
  • 2008 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2007 Annual Research Report
  • 2006 Annual Research Report
  • 2005 Annual Research Report
  • Research Products

    (45 results)

All 2009 2008 2007 2006 2005

All Journal Article (27 results) (of which Peer Reviewed: 8 results) Presentation (14 results) Book (4 results)

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URL: 

Published: 2005-04-01   Modified: 2016-04-21  

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