• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Global Marketing of the Japanese Consumer Electronics in the U.S.A

Research Project

Project/Area Number 17530329
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeSingle-year Grants
Section一般
Research Field Commerce
Research InstitutionKyoto Tachibana University

Principal Investigator

KONDO Fumio  Kyoto Tachibana University, 現代ビジネス学部, 教授 (40066676)

Project Period (FY) 2005 – 2008
Project Status Completed (Fiscal Year 2008)
Budget Amount *help
¥3,990,000 (Direct Cost: ¥3,600,000、Indirect Cost: ¥390,000)
Fiscal Year 2008: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2007: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2006: ¥1,100,000 (Direct Cost: ¥1,100,000)
Fiscal Year 2005: ¥1,200,000 (Direct Cost: ¥1,200,000)
Keywordsグローバル・マーケティング / 世界同時発売 / 垂直立ち上げ / プロダクトライフサイクル論 / 民生用電子機器 / デジタル情報家電製品 / サプライチェーン・マネジメント / パナソニック / パナソニック・ブランド / 松下電器産業 / グローバル・マーケティング戦略 / 薄型テレビ / プラズマテレビ / グローバル競争 / グローバル・マーケティング組織 / 東芝 / シャープ / ソニー / 液晶テレビ / ベストバイ / サーキットシティ / 輸出マーケティング / マルチナショナル・マーケティング / パナソニック・ノース・アメリカ / 東芝アメリカ / ベスト・バイ / サーキット・シティ
Research Abstract

本研究は、日本の民生用電子機器メーカーにおける21世紀のグローバル・マーケティングの理論化を試みた。日本の代表的な民生用電子機器メーカーであるパナソニックをはじめソニー、シャープ、東芝のグローバル・マーケティングは、それぞれの特徴を有しながら、「世界同時発売」と「垂直立ち上げ」を共通した内容とする戦略を採用していることが明らかになった。世界同時発売の実現の必要条件として、世界各地での家電量販店を中心とする協力体制をいかに形成するかが成功の鍵であり、そのことを念頭に置きアメリカを中心に解明した。

Report

(5 results)
  • 2008 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2007 Annual Research Report
  • 2006 Annual Research Report
  • 2005 Annual Research Report
  • Research Products

    (4 results)

All 2009 2008

All Presentation (2 results) Book (2 results)

  • [Presentation] 松下電器産業のグローバル・マーケティング戦略2008

    • Author(s)
      近藤文男
    • Organizer
      日本商業学会
    • Place of Presentation
      日本商業学会(イノベーションマネジメント研究センター)
    • Year and Date
      2008-05-30
    • Related Report
      2008 Final Research Report
  • [Presentation] 松下電器産業のグローバル・マーケティング戦略2008

    • Author(s)
      近藤文男
    • Organizer
      日本商業学会
    • Place of Presentation
      法政大学(イノベーションマネジメント研究センター)
    • Year and Date
      2008-05-30
    • Related Report
      2008 Annual Research Report
  • [Book] 日本企業のグローバル・マーケティング2009

    • Author(s)
      大石芳裕
    • Total Pages
      28
    • Publisher
      白桃書房
    • Related Report
      2008 Final Research Report
  • [Book] 日本企業のグローバル・マーケティング2009

    • Author(s)
      大石芳裕編
    • Total Pages
      28
    • Publisher
      白桃書房
    • Related Report
      2008 Annual Research Report

URL: 

Published: 2005-04-01   Modified: 2016-04-21  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi