Project/Area Number |
17H02039
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
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Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Research Field |
Social systems engineering/Safety system
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Research Institution | Kobe University |
Principal Investigator |
Imai Akio 神戸大学, 海事科学研究科, 教授 (40160022)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
平山 勝敏 神戸大学, 海事科学研究科, 教授 (00273813)
新谷 浩一 東海大学, 海洋学部, 教授 (60290798)
西村 悦子 神戸大学, 海事科学研究科, 准教授 (60311784)
松本 秀暢 神戸大学, 海事科学研究科, 教授 (70294262)
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Project Period (FY) |
2017-04-01 – 2020-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2019)
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Budget Amount *help |
¥17,160,000 (Direct Cost: ¥13,200,000、Indirect Cost: ¥3,960,000)
Fiscal Year 2019: ¥5,330,000 (Direct Cost: ¥4,100,000、Indirect Cost: ¥1,230,000)
Fiscal Year 2018: ¥5,200,000 (Direct Cost: ¥4,000,000、Indirect Cost: ¥1,200,000)
Fiscal Year 2017: ¥6,630,000 (Direct Cost: ¥5,100,000、Indirect Cost: ¥1,530,000)
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Keywords | 海上コンテナ / コンテナ物流 / ロジスティクス / コンテナ / 最適化 |
Outline of Final Research Achievements |
Most merchandized cargo traffic of the world trade is sea-borne and air-borne with efficient use of containers. The global economy is so complex that trade is in most cases imbalanced, resulting in an enormous volume of empty container repositioning. Due to sea- and air-containers with design features fitting to their transportation modes, each type of container is repositioned by its own transportation mode. Assuming special sea- and air-container concepts with folding function, both of which can be repositioned by any of both transportation modes for empty repositioning cost saving; this study established an evaluation system to examine how this kind of the so-called hybrid empty container repositioning concept works out.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
貿易不均衡に起因する海上ならびに航空コンテナの回送問題は、今や世界中の海運と航空業界で深刻になっている。そのため世界中の物流研究者は効率的な回送システムの開発を研究している。しかし各コンテナはそれぞれ異なる規格で製造されているため、異なる輸送機関で回送輸送することは不可能であり、したがって個別回送システムを前提にしている。しかし本研究課題では、各コンテナに折り畳み機能を付加した概念設計を行い、両コンテナは回送時には折り畳んでいずれの輸送機関でも積載可能な機能を想定した点が極めて独創的である。そしてこのような概念をもとに回送ネットワークシステムの最適化モデルを構築したことも世界的に例を見ない。
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