Project/Area Number |
17H02573
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
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Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Research Field |
Commerce
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Research Institution | Osaka University |
Principal Investigator |
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
西本 章宏 関西学院大学, 商学部, 教授 (10613185)
阿部 誠 東京大学, 大学院経済学研究科(経済学部), 教授 (70302677)
一小路 武安 東北大学, 経済学研究科, 准教授 (80636390)
ウィラワン ドニ・ダハナ 大阪大学, 経済学研究科, 教授 (90432426)
秋池 篤 東北学院大学, 経営学部, 准教授 (90758864)
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Project Period (FY) |
2017-04-01 – 2021-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2021)
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Budget Amount *help |
¥14,950,000 (Direct Cost: ¥11,500,000、Indirect Cost: ¥3,450,000)
Fiscal Year 2020: ¥3,640,000 (Direct Cost: ¥2,800,000、Indirect Cost: ¥840,000)
Fiscal Year 2019: ¥3,640,000 (Direct Cost: ¥2,800,000、Indirect Cost: ¥840,000)
Fiscal Year 2018: ¥3,640,000 (Direct Cost: ¥2,800,000、Indirect Cost: ¥840,000)
Fiscal Year 2017: ¥4,030,000 (Direct Cost: ¥3,100,000、Indirect Cost: ¥930,000)
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Keywords | マーケティング / イノベーション / 経営戦略論 / 消費者行動論 / 経営組織 / 消費者行動 / 市場戦略 / 市場創造 / 新製品開発 / イノベーション・マネジメント / 経営学 |
Outline of Final Research Achievements |
The purpose of this study is to examine the market which includes firms, consumers, and society, focusing on the process of its emergence, growth, and maturity. Especially, this study focuses on the transformation of firm behavior, consumer conditions, and social perceptions that change with growth. The characteristic of this research project is the participation of joint researchers from across disciplines, such as marketing, strategic management, organization, and innovation. Looking at the results through the period, we could obtain new findings through new combinations of researchers. The many collaborations in this project have contributed to a variety of fields both domestically and internationally. Each member of the research team was able to contribute to the project by using knowledge of their major field of study and working with others.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
本研究は、市場の成長と成熟の過程というやや長期の市場を研究対象としており、不確実性の高い現在の市場における経営の羅針盤となりうる知見を得ることを目的としてきた。途中でコロナウィルスの世界的な感染拡大という外的ショックを経験したが、現在進行形で展開する市場や産業の変質を継続的に観察し、研究成果につなげることができた。また、共同研究の中には、研究分担者が指導する大学院生が貢献したものも多く、次世代の人材育成という観点からも、当該分野に貢献ができたと評価している。さらに、国際共同研究も多く出版されており、本研究プロジェクトを核として、多様な研究者らの国際的な交流が実現している。
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