Project/Area Number |
17H03283
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
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Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Research Field |
Control engineering/System engineering
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Research Institution | Keio University |
Principal Investigator |
Namerikawa Toru 慶應義塾大学, 理工学部(矢上), 教授 (30262554)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
牛房 義明 北九州市立大学, 経済学部, 教授 (90343433)
向井 正和 工学院大学, 工学部, 准教授 (50404059)
小島 千昭 富山県立大学, 工学部, 准教授 (00456162)
畑中 健志 大阪大学, 工学研究科, 准教授 (10452012)
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Project Period (FY) |
2017-04-01 – 2020-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2020)
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Budget Amount *help |
¥17,810,000 (Direct Cost: ¥13,700,000、Indirect Cost: ¥4,110,000)
Fiscal Year 2019: ¥5,850,000 (Direct Cost: ¥4,500,000、Indirect Cost: ¥1,350,000)
Fiscal Year 2018: ¥5,200,000 (Direct Cost: ¥4,000,000、Indirect Cost: ¥1,200,000)
Fiscal Year 2017: ¥6,760,000 (Direct Cost: ¥5,200,000、Indirect Cost: ¥1,560,000)
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Keywords | 制御工学 / Plug & Play制御 / 分散最適化 / 都市インフラ / 大規模システム / システム制御 / Plug&Play制御 / Plug & Play 制御 / 最適化 |
Outline of Final Research Achievements |
For the control problem that handles the dynamic energy pricing mechanism considering the dynamics of the power network including renewable energy and the economic load distribution and frequency control, we built a distributed optimization mechanism to guide to the optimal operating point by local information exchange in an integrated manner. Furthermore, we proposed the unified control architecture of the cyber physical traffic system that interconnects the micro and macro traffic flow models, and conducted simulation verification. Finally, for the Plug & Play control system design in the super smart society, we considered a networked system in descriptor forms, and showed the stability analysis results based on its passivity and dissipation and theories and applied the proposed analysis methodology to energy trading systems.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
本研究は、大規模複雑都市インフラのダイナミクスと経済的人間行動の理論、実験観察結果から、人間行動を含む超スマート社会の階層的ダイナミクスのモデル化を行い、異構造システムの結合とPlug & Play制御を含む最適行動戦略についてメカニズムデザインを行う点に独創性と学術的意義がある。 更に、本研究で得られる大規模複雑システムに対する分散協調的な行動・意思決定メカニズムを、停電やサイバー攻撃、交通事故などの都市インフラの被災時に適用・運用することにより、都市インフラのロバスト性、耐故障性、レジリエンスの向上、発展に寄与することが期待され、社会的意義も大きい。
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