Project/Area Number |
17H06875
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Research Category |
Grant-in-Aid for Research Activity Start-up
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Allocation Type | Single-year Grants |
Research Field |
Architectural environment/Equipment
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Research Institution | Shimane University |
Principal Investigator |
NGUYEN THULAN 島根大学, 学術研究院環境システム科学系, 助教 (00801169)
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Project Period (FY) |
2017-08-25 – 2019-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2018)
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Budget Amount *help |
¥2,470,000 (Direct Cost: ¥1,900,000、Indirect Cost: ¥570,000)
Fiscal Year 2018: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Fiscal Year 2017: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
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Keywords | 航空機騒音 / 段階的な変化 / 過剰な応答 / 夜間騒音レベル / 睡眠の質 / 健康影響 / 航空輸送インフラストラクチャ / 住民反応 / 追跡調査 / 段階的変化 / 過剰な反応 / ノイズマップ / 夜間運航 / step-change / 軍民共用空港 / 曝露 - 反応関係 / 高血圧症 / 騒音暴露レベル / ステップ変更 / Excess-response / 過剰反応 / 民共用空港 / イズマップ |
Outline of Final Research Achievements |
The number of flights operated and the housing conditions around Noi Bai International Airport has increased significantly in the past nine years. The exposure noise levels (Lden) at surveyed sites ranged between 48 and 61 dB in 2009, but increased to range between 54 and 76 dB in 2017. General health indicators such as Body Mass Index (BMI), blood pressure, etc. were investigated in surveys conducted in November 2017 and August 2018. Exposure-response relationships established in the surveys conducted from 2014 to 2018 were found to be higher than that established in 2009 survey. Comparisons of respondents with high blood pressure and insomnia ratios at different noise exposure level ranges showed that there is no significant association between ratios of hypertension and Lden but a significant exposure-response relationship was found between night-time noise exposure levels and insomnia. The improvement of residence quality and a restriction on nighttime flight should be considered
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
発展途上国での航空輸送インフラストラクチャの積極的な開発は、騒音問題を含む空港周辺地域の環境に大きな影響を与えている。この研究では発展途上国であるベトナムのハノイノイバイ国際空港周辺において航空機騒音の住民反応を調査した。その結果、段階的な変化による過剰な応答は時間の経過とともに減少するように見えるが、同じ騒音レベルでは竣工前と比べても反応が高いままである。夜間の飛行便数の増加による夜間騒音レベルの上昇は、睡眠の質および空港近くに住む住民の健康に対する悪影響を及ぼす可能性が示された。夜間運航を制限し、航空機騒音を規制することで空港周辺地域の生活環境を保護することを考慮すべきである。
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