Research on Railway Operation Assistance System for Safety of Vehicle with Wireless Power Transmission Device
Project/Area Number |
17H07407
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Research Category |
Grant-in-Aid for Research Activity Start-up
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Allocation Type | Single-year Grants |
Research Field |
Power engineering/Power conversion/Electric machinery
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Research Institution | National Traffic Safety and Environment Laboratory |
Principal Investigator |
Watanabe Shoichiro 独立行政法人交通安全環境研究所, その他部局等, 研究員 (40807294)
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Project Period (FY) |
2017-08-25 – 2019-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2018)
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Budget Amount *help |
¥2,990,000 (Direct Cost: ¥2,300,000、Indirect Cost: ¥690,000)
Fiscal Year 2018: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Fiscal Year 2017: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
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Keywords | 電気鉄道 / 省エネルギー / リアルタイムマネージメント / ユーザインタフェース / 制御工学 / ユーザインターフェース |
Outline of Final Research Achievements |
Energy-saving speed profiles of electric rolling stocks are calculated on a real-time process and these results are used for a study of a driver advisory system. A calculation system of power and energy consumption, and the driver advisory system are developed by using a function of data communication which is equipped on the railway operation simulator for safety evaluation. Energy-saving effects and human-machine interface in the railway simulator are evaluated using these developed systems.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
電気鉄道車両は、運転方法を工夫することにより大きな省エネルギー効果が得られることが知られている。しかし、手動運転操作は運転士を介するため、運転方法及び運転支援法の検証に絡む要素が複雑であり、検証実験が困難であった。そこで本研究では運転シミュレータを活用して簡易に検証実験を行うことができるようにした。これにより運転支援装置の高度化や電力及びエネルギーの評価を進めることができ、列車の安全性や環境親和性を高める研究を進めることができた。
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Report
(3 results)
Research Products
(4 results)