Educational Video System that collects Feedback From Audience
Project/Area Number |
17K00484
|
Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
|
Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Research Field |
Learning support system
|
Research Institution | Toyohashi University of Technology |
Principal Investigator |
Umemura Kyoji 豊橋技術科学大学, 工学(系)研究科(研究院), 教授 (80273324)
|
Project Period (FY) |
2017-04-01 – 2020-03-31
|
Project Status |
Completed (Fiscal Year 2019)
|
Budget Amount *help |
¥4,940,000 (Direct Cost: ¥3,800,000、Indirect Cost: ¥1,140,000)
Fiscal Year 2019: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2018: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2017: ¥3,640,000 (Direct Cost: ¥2,800,000、Indirect Cost: ¥840,000)
|
Keywords | ビデオ学習 / 反転授業 / ビデオアノテーション / ビデオ教材 / オンライン学習 / Flipped Learning / 遠隔教育 / 教育工学 / 教育システム / You Tube / 映像視聴 / インターネット高度化 / グループウェア |
Outline of Final Research Achievements |
The flipped classroom has become popular as effective educational method that flips the purpose of classroom study and homework. We have developed a video system for flipped classroom, which make it possible for students to submit their questions or responses to the system. The developed system has been tested by several organizations and is ready to be used for actual education.
|
Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
ビデオを一方的に見るのではなくて、そこにコメントや質問を加えたり、その場所の感想を書き込むことができるようなビデオシステムは、ビデオを用いて学習するという状況において効果がある。反転授業を想定してシステムを設計しているが、いろいろな制約からビデオでの学習を行わなければならないときには、質問や感想をビデオの提供者にとどけることが必要で、それを可能とする開発したシステムは効果がある。大学で作成したものは研究用の試作であることが多いが、実際に使用に耐えるものしたことも社会的な価値が高い。
|
Report
(4 results)
Research Products
(10 results)