Development of educational materials for inquiry learning activity based on understanding dynamics of CO2 Concentration
Project/Area Number |
17K01051
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Research Field |
Science education
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Research Institution | Nagoya Sangyo University |
Principal Investigator |
Ito Masakazu 名古屋産業大学, 現代ビジネス学部, 教授 (60340387)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
林 敬三 名古屋産業大学, 現代ビジネス学部, 教授 (50329900)
岡村 聖 名古屋産業大学, 現代ビジネス学部, 教授 (80314087)
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Project Period (FY) |
2017-04-01 – 2020-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2019)
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Budget Amount *help |
¥3,640,000 (Direct Cost: ¥2,800,000、Indirect Cost: ¥840,000)
Fiscal Year 2019: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2018: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2017: ¥2,340,000 (Direct Cost: ¥1,800,000、Indirect Cost: ¥540,000)
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Keywords | 生活環境圏 / CO2濃度 / 地域環境 / 探究学習 / 学習支援システム / 教材開発 / 学習支援 / 環境教育 / 探求的な学習 / CO2 / 教材 |
Outline of Final Research Achievements |
In this study we focused on CO2 concentration that changed complexly because of the meteorological end anthropogenic effects in the Living Environment. The results of the study were follows: 1) We developed the learning support system for understanding dynamics of CO2 Concentration; 2) We prepared the educational materials for inquiry learning activity with CO2 Concentration data. Moreover, we supported environmental learning activities for Takada junior & senior high school in Japan and Miaoli county datong senior high school in Taiwan and .verified the educational effects.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
本研究では、インターネットに接続されたあらゆる端末から、日本及び台湾に開設されたCO2濃度測定局の収集データに自由にアクセスし、生活環境圏におけるCO2濃度の動態を検証することができる学習環境を創出した。また、パリ協定の目標達成に向けて、人々の意識変容、行動変容を促す環境教育の充実が求められている中で、これまで学術的、教育的アプローチが十分に行われてこなかった生活環境圏のCO2濃度データを利用し、探究的な環境学習活動を支援する方法論を明らかにした。
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Report
(4 results)
Research Products
(15 results)