Fusion Method of Probability Theory and Fuzzy Theory for Brand Image Strategy Decision of Competitive Facility Location
Project/Area Number |
17K01283
|
Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
|
Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Research Field |
Social systems engineering/Safety system
|
Research Institution | Kobe Gakuin University |
Principal Investigator |
Shiode Shogo 神戸学院大学, 経営学部, 教授 (40154174)
|
Project Period (FY) |
2017-04-01 – 2023-03-31
|
Project Status |
Completed (Fiscal Year 2022)
|
Budget Amount *help |
¥4,550,000 (Direct Cost: ¥3,500,000、Indirect Cost: ¥1,050,000)
Fiscal Year 2019: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2018: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Fiscal Year 2017: ¥1,950,000 (Direct Cost: ¥1,500,000、Indirect Cost: ¥450,000)
|
Keywords | 最適配置問題 / 確率計画 / 競合配置 / ファジイ計画 / 施設配置計画 / 確率的最適化 / 施設配置 / 競合状況 / ブランドイメージ / 確率論 / ファジイ理論 / 確率的計画 / 応用数学 |
Outline of Final Research Achievements |
Initially, at the request of the Agricultural Development and Training Center, a general incorporated association, we were consulted on the optimal layout of a joint drying and preparation facility at JA Hyogo Rokko, and in collaboration with Professor Shibata of Faculty of Economics, we derived a solution using the data envelopment analysis (DEA) and solved the problem. The research was then summarized and presented at the international conference ICIC 2019 in August 2019 and published as a paper in the ICIC Express Letter in 2020. The some problems of competitive facility location using stochastic programming was also presented each year at the Korea-Japan Workshop. Research on brand image is currently at a standstill as field studies in Korea and Taiwan have become difficult to conduct overseas due to the new Corona.
|
Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
競合状況にある施設の配置においては、現実問題として需要は不確実で利用するかどうかの個人の判断はあいまいである。これまでの研究では不確実な要素を含む問題は少ないが少しは研究された。しかし、人が施設を選ぶときに皆が同じ行動をするとは考えられず、人によって判断基準は異なっているのが当然である。施設のブランドイメージを変えることによって施設選択の判断に影響を及ぼすのも普通にありえることである。韓国と台湾では日本と似た状況であるので比較することによって両国に進出しようとしている企業にとっては日本でのデータを参考にして最適なブランドイメージの決定に寄与するであろう。
|
Report
(7 results)
Research Products
(10 results)