A Comparative Study on Customer Value Creation Mechanism of Small Local Independent Cinemas in Japan and the UK
Project/Area Number |
17K02400
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Research Field |
Art at large
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Research Institution | Ritsumeikan Asia Pacific University |
Principal Investigator |
Kanai Shusuke 立命館アジア太平洋大学, 教育開発・学修支援センター, 准教授 (90635492)
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Project Period (FY) |
2017-04-01 – 2020-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2019)
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Budget Amount *help |
¥2,860,000 (Direct Cost: ¥2,200,000、Indirect Cost: ¥660,000)
Fiscal Year 2019: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2018: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Fiscal Year 2017: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
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Keywords | 地方独立系小規模映画館 / 経営戦略論 / 顧客価値創造 / 質的研究 / アクターネットワーク理論 / マーケティング / エスノグラフィー / ケーススタディ / グラウンデッドセオリー / 組織エスノグラフィー / 事例研究 / コンテクスト |
Outline of Final Research Achievements |
This study aims to elucidate the mechanism of customer value creation in small independent local cinemas by comparing cinemas in Japan and the UK. I have mainly researched on cinemas in Japan during this period by conducting interviews with managers of cinemas, fieldwork in cinemas, and literature reviews. Successful cinemas have some similarities. Firstly, cinema managers have a unique philosophy pertaining to the cinema business and their customer values. Secondly, such cinemas show films to their customers in unique contexts created by them. Lastly, as a consequence, they have unique loyal customers.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
一般的にチェーン店などの大規模ビジネスは商品やサービスをより安価で効率よく顧客に提供することに優れているが、画一的な価値の提供になりがちである。経済は人々の生活において非常に重要であり、そこで提供される価値のあり方は人々の生活の質、ひいては人生そのものに多大な影響を与える。 本研究は、地方の独立系小規模映画館の価値創造のあり方を研究テーマとしているが、広く捉えれば「大都市」「大規模」に対して「地方」「小規模」、さらに言い換えると、「一元化」に対して「多様化」の社会そのもののあり方を科学的に研究することに焦点を置いている。
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Report
(4 results)
Research Products
(4 results)