A study of active learning in English classes at the secondary level
Project/Area Number |
17K02889
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Research Field |
Foreign language education
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Research Institution | Fukuoka University of Education |
Principal Investigator |
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Project Period (FY) |
2017-04-01 – 2022-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2021)
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Budget Amount *help |
¥3,770,000 (Direct Cost: ¥2,900,000、Indirect Cost: ¥870,000)
Fiscal Year 2019: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Fiscal Year 2018: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Fiscal Year 2017: ¥1,690,000 (Direct Cost: ¥1,300,000、Indirect Cost: ¥390,000)
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Keywords | アクティブラーニング / 協同学習 |
Outline of Final Research Achievements |
This study aimed at promoting active learning (AL) in English classes at the secondary level. University English-relevant courses were taught in Content-based instruction using AL and in AL based on cooperative learning. Consequently, AL, affecting the students’ English learning motivation, was perceived positively. Based on the findings, implications for AL in English classes at the secondary level were given.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
アクティブラーニング(AL)によって21世紀型スキルの育成の育成が必要とされている現在,中・高等学校の英語授業におけるALの普及を進め,21世紀型スキルを有する学習者の育成に寄与する点が,この研究の社会的意義である。 これまでの英語授業におけるALに関する研究は,内容の紹介や実践の紹介にとどまることが多かったが,この研究では大学生を対象としてALを実践し,検証した点が,この研究の学術的意義である。この実践・検証に基づく示唆は,中・高等学校の英語授業におけるALの研究に寄与するものである。
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Report
(6 results)
Research Products
(18 results)