Research on the Conception and Realization of the Tohoku Reconstruction Business Platform Based on Equity Culture
Project/Area Number |
17K03883
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Research Field |
Management
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Research Institution | Kyoto College of Graduate Studies for Informatics (2019-2020) Miyagi University (2017-2018) |
Principal Investigator |
Fujiwara Masaki 京都情報大学院大学, その他の研究科, 教授 (50553856)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
有馬 昌宏 兵庫県立大学, 応用情報科学研究科, 名誉教授 (00151184)
高力 美由紀 新潟食料農業大学, 食料産業学科, 教授 (60553857)
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Project Period (FY) |
2017-04-01 – 2021-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2020)
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Budget Amount *help |
¥4,420,000 (Direct Cost: ¥3,400,000、Indirect Cost: ¥1,020,000)
Fiscal Year 2019: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2018: ¥2,080,000 (Direct Cost: ¥1,600,000、Indirect Cost: ¥480,000)
Fiscal Year 2017: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
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Keywords | 東日本大震災復興支援 / ビジネス・プラットフォーム / エクイティ文化 / 中小企業 / BtoBtoC型取引所 / 東北復興支援 / プラットフォーム / 震災復興 / eビジネス |
Outline of Final Research Achievements |
10 years have passed since the Great East Japan Earthquake, and the most important issue for the recovery of small and medium-sized enterprises in the affected areas is the development of sales channels, including the construction of a new customer base. It is necessary to establish a business platform where companies in large consumption areas such as the Tokyo metropolitan area and companies in the disaster areas can conduct business on a continuous basis. We examined the issues and countermeasures in its establishment and operation. we quantitatively assessed how to build and strengthen the bonds of trust between companies in the affected areas based on their aspirations for recovery, and between companies and consumers. We analyzed how equity culture, a form of social capital, works between businesses and consumers who support their aspirations in the virtual space of a business platform.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
本研究は、被災地中小企業の新規販路開拓をテーマとしている。インターネットを活用した新事業モデルに関する研究である。本研究においては、被災地事業者の志(こころざし)の共有を事業化の重要成功要因と位置づけている。 被災地中小企業の復興のために、被災地と消費地の企業とを直接的にプラットフォームを介して結びつけて新たな取引先との販路開拓を行おうとする試み、さらに消費者の思いによって動かされた消費地の企業と消費者からの共感で支えられる被災地の企業とをプラットフォームを介して結び付けようという試みは、本研究の独創的な点であり、志(こころざし)をエクイティの観点から捉える初めての試みでもある。
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Report
(5 results)
Research Products
(14 results)